Skip to Content

Monogràfic en Educació Emocional
Descripció anunci:

Dates: 28 i 29 de maig
Horari: de 10h a 14h i de 15:30h a 19:30h
Durada: 16 hores

Formadors: Dani Costa i Rafa Cortés.

  • Dani Costa, monitor i director de l’Esplai la Fera des de fa 5 anys, i vinculat a l’educació en el lleure des de fa vuit. És mestre de Primària i actualment està finalitzant els estudis de Psicopedagogia. Des de fa temps, s’ha interessat per l’Educació Emocional, amb la finalitat d’adquirir més eines i recursos que puguin ser aplicats a les entitats de lleure, i també en l’aprenentatge personal dels monitors/es.
  • Rafa Cortés, Llicenciat en sociologia (UAB) i antropología (UB) i format, dins l’àmbit terapèutic, en psicoteràpia respiratòria, amb el professor Carlos Velasco, musicoteràpia oriental, amb el doctor Jordi Delclós, i antropologia cognitiva, amb el doctor Josep Maria Fericgla. Des de fa 15 anys treballa en l’àmbit de l’educació no formal, els últims 7 a Esplais Catalans (ESPLAC) i com a formador de l’Escola el Sol. La seva especialització professional és amb joves en l’àmbit de la formació i orientació personal. Actualment dirigeix el projecte educatiu per a joves “Aprendre a viure”, a Santa Margarida de Montbui.

Continguts:

  1. Què són les emocions I La persona i la societat del segle XXI a Occident, en relació a la vida emocional. Emocions, ciència i educació
  2. Eines per l’autoconeixmeent emocional Eines per observar les pròpies emocions Eines per generar emocions positives Eines per prevenir els efectes perjudicials de les emocions negatives Eines per automotivar-se i tenir una actitud positiva davant la vida
  3. Què és l’educació emocional? Que és la intel·ligència emocional? Principis i objectius de l’educació emocional Competències emocionals Metodologies: El treball per projectes i l’aprenentatge vivencial El grup: Factors que afecten al clima emocional d’un grup La importància dels guies/educadors Estratègies i dinàmiques per influir en el clima emocional d’un grup La importància del context
  4. Disseny de programes d’ecucació emocional per a infants, adolescents i joves Continguts i exercicis adaptats segons edats, des dels 3 fins als 18 anys Seqüència temporal d’aplicació. Sistemes d’avaluació i retroalimentació dels programes educatius
  5. Avaluació Bibliografia per aprofundir en l’educació emocional. Avaluació de la formació

Condicions:

Tenir més de 16 anys a l’inici del curs.

Els monogràfics i càpsules donen dret a ser utilitzats com a convalidació en d’altres formacions, sempre que s’hagi obtingut el certificat d’aprofitament. Per a més informació consulteu a l’escola.
Depenent del format de l’acció formativa i per a un bon seguiment, és aconsellable disposar d’accés a un ordinador amb connexió a Internet, així com tenir els coneixements bàsics de navegació per la xarxa, saber utilitzar el correu electrònic i saber fer ús d’algun programa informàtic de processador de textos. Aquesta condició s’ha d’acomplir sempre en el cas de la formació en línia.

Si és una acció de pagament, l’alumne pot anul·lar la matrícula fins una setmana (7 dies naturals) abans de l’inici del curs i se li retornarà el 75% de l’import. Després i fins l’inici del curs ja no es retornarà cap import, excepte si és per una causa mèdica documentalment justificada. Un cop iniciat el curs no es retornarà l’import, en cap cas.

Preus:
80 € – Preu general
56 € – Socis i sòcies d’Esplais Catalans i d’Acció Escolta de Catalunya

Més info

Entitat o associació:
Escola Lliure El Sol
Telèfon:
93 481 73 83