X

El dia a dia de les entitats juvenils s’ha vist totalment afectat per la situació excepcional que estem vivint degut a l’expansió de la covid-19 a nivell local i mundial. La declaració de l’estat d’alarma estableix una sèrie de mesures que afecten directa o indirectament a les entitats i que repercuteixen en les seves activitats i projectes.

Una d’elles és la cancel·lació d’esdeveniments i activitats durant aquestes setmanes, com per exemple, les colònies de primavera, una activitat que organitzen moltes entitats juvenils de l’àmbit del lleure. Quins passos hem de seguir en cas d’haver realitzat pagaments i voler sol·licitar el retorn d’aquests? A continuació ho veiem!

Recomanacions generals

Viatges i transports: 

  • En el cas que tingueu un bitllet comprat (d’avió, de tren, de vaixell, etc) i és l’empresa qui ho cancel·la, teniu dret a reclamar el retorn de tots els imports que heu pagat o bé pactar un canvi de dates.
  • Si voleu cancel·lar vosaltres per causa de força major (és a dir, el servei contractat no es pot realitzar per alguna circumstància inevitable i aliena a la voluntat de l’empresa), teniu dret al retorn de l’import del bitllet, sense aplicar cap tipus de penalització. 
  • Si voleu cancel·lar el servei vosaltres i no és per causa de força major, heu d’informar-vos de les condicions del servei, si disposeu d’una assegurança comprovar si cobreix aquest cas i mirar de contactar amb l’empresa per arribar a un acord.

Bestretes i pagaments fets per avançat en concepte de paga i senyal:

En el cas que l’empresa sí que pugui proporcionar el producte o servei i sou vosaltres qui ho cancel·leu, podeu perdre els diners pagats en concepte de paga i senyal.

Si aquest és el vostre cas, us aconsellem que contacteu amb l’empresa i mireu d’arribar a algun acord per tal de poder gaudir del servei en un futur. En canvi, si és l’empresa qui no pot prestar-vos el servei, sí que teniu dret a reclamar que us retornin els imports que hagueu pagat. 

Consulteu més recomanacions sobre afectacions a les quotes, espectacles i altres esdeveniments a la següent pàgina web: Afectacions del coronavirus per a consumidors i empreses

I si aquests drets no es respecten? 

En cas que no es respectin aquests drets bàsics, des de l’Agència Catalana del Consum es recomana que: 

  1. Reclameu a l’empresa amb qui heu contractat el servei. És molt important que ho feu per escrit per tal que quedi constància d’aquesta reclamació i que guardeu un comprovant d’aquesta reclamació. Ho podeu fer via correu electrònic, full oficial de reclamacions, bústia de reclamacions en línia de l’empresa, etc. 

  2. Si ha passat 1 mes i no heu rebut cap resposta o no heu arribat a cap acord amb l’empresa, podeu presentar una reclamació a l‘Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Barcelona (OMIC) . Aquest organisme tramitarà la reclamació i exerceix de conciliador entre les dues parts, tractant de resoldre el conflicte existent. Aquí teniu el pas a pas sobre com tramitar una reclamació: Tràmit d’una reclamació

  3. Si, tot i la mediació de l’OMIC no s’aconsegueix arribar a una solució pactada, teniu l’opció de recórrer a la via judicial. Si opteu per aquesta via, us recomanem que us poseu en contacte amb alguna organització de persones consumidores, ja que us podran assessorar en aquesta temàtica. Algunes de les organitzacions més destacades són: 

Per a més informació o dubtes, truqueu-nos al 93 265 52 17, escriviu-nos per WhatsApp i Telegram (652 878 122) o bé per correu electrònic a assessoraments@crajbcn.cat.