Skip to Content

Plantilla de pressupost

Per tal de portar una bona gestió de l’activitat i de l’entitat, són necessaris els càlculs econòmics d’aquesta, que es concreten en l’elaboració del pressupost. 

El pressupost es defineix com la relació de despeses i d’ingressos que hi ha previstes en una associació o col·lectiu, en altres paraules, fer un pressupost és simplement seure a planejar el que vols fer en el futur i expressar-ho en diners. Com a pas previ a l’elaboració del pressupost, caldrà planificar i definir els objectius i accions que l’entitat durà a terme durant aquell any per així poder establir quines despeses i ingressos es preveuen per assolir-los.  A més, caldrà aprovar-lo a l’Assemblea General Ordinària de l’entitat.

Amb el pressupost, es podrà veure si el pla d’acció de l’entitat segueix com es preveia o si és necessari fer alguna modificació a la previsió/plantejament inicial per tal de poder assolir els objectius econòmics que s’havien plantejat.

En definitiva, l’estructura del pressupost permet fer un sumatori de totes les despeses que es preveuen tenir i veure en l’apartat d’ingressos si aquests aconsegueixen cobrir-les, de manera que el resultat final del pressupost quedi en zero. Caldrà també comptar amb la partida “d’altres” a despeses, per tal de cobrir possibles pagaments que no s’hagin contemplat o que puguin sorgir inesperadament.

Pel que fa a les partides us proposem un llistat de possibles noms, agafant de referència les partides que es fan servir a les memòries econòmiques de les subvencions de l’Ajuntament per facilitar després la tasca de justificació de projectes.

Com fer servir la plantilla? 

Trobareu la plantilla en 2 formats descarregables (.ods i .xlsx) i en 1 online (Drive). Pel que fa al format online, us recomanem que dupliqueu l’arxiu per poder fer-lo servir des de la vostra unitat (des del menú superior: ‘Fitxer’ > ‘Fes una còpia”).

A més, tingueu en compte la següent llegenda: 

  • Text en vermell: tot allò que heu de modificar o omplir. 
  • Comentaris al marge: recomanacions, explicacions o aclariments per facilitar la comprensió de la plantilla. 

Recursos d’interès relacionats

Us recomanem les següents publicacions i materials:

Per a més informació

Si sou una associació o col·lectiu de joves de Barcelona i teniu qualsevol dubte sobre gestió associativa ens ho podeu consultar trucant al 93 265 52 17 o escrivint-nos per Telegram o WhatsApp (652 87 81 22) o per correu electrònic a info@crajbcn.cat. No dubteu en contactar-nos!

PLANTILLA ONLINE

DESCÀRREGUES