
En el model que presentem a continuació s’indiquen els apartats més habituals que componen un projecte. La redacció d’un projecte és un procés mitjançant el qual l’associació ha de treballar conjuntament amb els membres socis/es per tal de plasmar les seves accions de forma coherent, real i ordenada.
Per què és important escriure un projecte?
- Fixar prioritats, actituds i criteris comuns
- Fer un procés de reflexió i de noves idees
- Orientar les nostres accions des del principi
- Prendre consciència i optimitzar recursos
- Disposar d’un document escrit per presentar el projecte
- Mobilitzar diferents sectors en un projecte comú
- Oferir una imatge de rigor i no d’improvisació
- Per facilitar la temporització de les accions
- Per tenir eines per avaluar-ne tant el procés com el resultat del projecte
- Per fer créixer l’impacte de les activitats que desenvolupem
Abans però, cal saber escoltar, observar la realitat que ens envolta, conèixer el que fan les altres entitats, desenvolupar la creativitat, etc. Tota idea per tal de transformar-la en un projecte ha d’aportar algun valor afegit, ha de ser innovadora en algun sentit (per l’àmbit, territorialment, metodològicament, en les seves activitats i/o objectius…) i ha de ser comunicable i atractiva de cara a possibles noves persones sòcies de l’entitat i noves fonts de finançament.
Tingueu en compte que la plantilla és una eina que us ha de ser d’utilitat i que podeu modificar en funció de les necessitats i circumstàncies de la vostra entitat.
Com fer servir la plantilla?
Trobareu la plantilla en 2 formats descarregables (.odt i .docx) i en 1 online (Drive). Pel que fa al format online, us recomanem que dupliqueu l’arxiu per poder fer-lo servir des de la vostra unitat (des del menú superior: ‘Fitxer’ > ‘Fes una còpia”).
A més, tingueu en compte la següent llegenda:
- Text en vermell: tot allò que heu de modificar o omplir.
- Comentaris al marge: recomanacions, explicacions o aclariments per facilitar la comprensió de la plantilla.
Recursos d’interès relacionats
- Fitxa temàtica núm. 66 – Memòria d’actuació del projecte
- Plantilla de documentació associativa núm. 13 – Fitxa d’activitats i avaluació d’activitats
- Plantilla de documentació associativa núm. 22 – Cronograma
- Plantilla de documentació associativa núm. 24 – Memòria d’actuació
- Plantilla de documentació associativa núm. 27 – El marc lògic
I en cas de presentar-vos a subvencions:
- Fitxa temàtica núm. 68 – Seguiment per a la justificació econòmica d’un projecte
- Plantilla de documentació associativa núm. 26 – Seguiment per a la justificació econòmica de subvencions d’un projecte
Per a més informació
Si sou una associació o col·lectiu de joves de Barcelona i teniu qualsevol dubte sobre gestió associativa ens ho podeu consultar trucant al 93 265 52 17 o escrivint-nos per Telegram o WhatsApp (652 87 81 22) o per correu electrònic a info@crajbcn.cat. No dubteu en contactar-nos!
PLANTILLA ONLINE
