Els assessoraments del CRAJ són un servei dirigit a les associacions i col·lectius juvenils de la ciutat de Barcelona, un espai personalitzat i gratuït on professionals en diferents àmbits respondrem els vostres dubtes concrets!
Els assessoraments els fem de manera presencial a l’Espai Jove La Fontana (Av. Gran de Gràcia, 190). Si hi esteu interessades, escriviu-nos les vostres demandes a assessoraments@crajbcn.cat o truqueu-nos al 93 265 52 17 i busquem una data per trobar-nos! Si no us fa falta un assessorament presencial però teniu consultes que poden ser resoltes per correu electrònic o telèfon, també podeu contactar-nos pels mateixos canals i per les xarxes socials (@crajbcn).
- El plantejament inicial: per què voleu crear una associació, quins objectius voleu aconseguir, a qui us adreçareu, si el format d’associació és el format què més s’ajusta al projecte, si val la pena constituir-se o seguir com a col·lectiu, etc.
- Quina és la motivació, la necessitat o la problemàtica que cobreix l’associació amb el seu projecte.
- Quina serà la missió, visió, valors i objectius de l’entitat.
- Quina és la documentació necessària per a la tramitació de la constitució.
- Com s’han de redactar els estatuts que regularan el seu funcionament i com es poden modificar.
- Quina és la documentació que cal presentar quan es canviï la junta directiva.
- Com emplenar Model 036 per aconseguir el CIF de l’entitat i donar-se d’alta dels impostos pertinents.
- Quina documentació serà obligatòria de gestionar i quina recomanable.
- Com podem aconseguir el certificat digital per fer les gestions administratives a través d’Internet.
- Quins són els impostos i taxes que ha de presentar i pagar l’associació segons la seva activitat.
- Com s’organitza l’entitat per a poder declarar l’IVA .
- Com es presenta l’Impost de Societats
- Com presentar les retencions pertinents de l’IRPF.
- Com es fa la sol·licitud d’exempció de l’Impost d’Activitats Econòmiques i de l’Impost del Valor Afegit i de l’Impost de Societats.
- Quins aspectes legals hem de tenir en compte en drets d’imatge, en la protecció de dades, en el compliment de les normatives de seguretat, etc.
- Quina és la documentació comptable obligatòria.
- Com disseny millor el pressupost de l’entitat, el control de la facturació i els llibres de comptabilitat.
- Com millorar la gestió de la tresoreria.
- Quins són els tràmits per a contractar persones tècniques de l’entitat.
- Quin és el procés per a donar d’alta l’entitat a la Seguretat Social.
- Quines són les assegurances més convenients a les activitats de l’entitat.
- Com aplicar la Llei de Protecció de Dades.
- Com establir un bon pla de finançament de l’entitat.
- Per què és important la captació de fons privats.
- Quines són les convocatòries de subvencions que s’adapten més a la vostra entitat.
- Quina és la manera d’estar al dia de les subvencions, ajuts i premis que hi ha a l’abast.
- Com es justifiquen les subvencions atorgades.
- Quines són les possibilitats de finançament europeu.
- Per on començar per a la redacció dels objectius del projecte.
- Com analitzar la justificació de les necessitats que cobreix el projecte
- Com definir quines són les persones destinatàries del projecte.
- Per què és important definir objectius generals i específics del projecte.
- Com podeu disseny l’avaluació i recopilació d’indicadors del projecte
- Quina és la millor manera de dissenyar activitats
- Com s’estableix el pressupost del projecte amb la major certesa
- Quins altres recursos materials, d’infraestructura i humans poden estar a l’abast del projecte.
- Com comunicar el nostre projecte
- Com elaborar un pla de comunicació
- Quines són les eines que estan al nostre abast per a millorar la comunicació interna dins l’entitat.
- Com ens comuniquem amb les persones sòcies
- Es necessita dissenyar una millor pàgina web de l’entitat i definir un pla de xarxes socials.
- Per on començar per a crear una base de dades amb contactes als quals pugueu enviar la informació de l’entitat.
- Què vols aconseguir. Què pots aportar al projecte.
- Quin és àmbit de voluntariat que més et motiva.
- Quina és la teva disponibilitat real.
- Quina formació et cal per fer el voluntariat que t’agradaria?.
D’aquesta manera, també oferim suport en la difusió efectiva d’aquelles entitats que cerquen persones per a desenvolupar alguna tasca de voluntariat en el sí de la seva associació.
- De què consta el Programa Erasmus + i les seves diferents línies d’acció.
- Com s’organitza un intercanvi juvenil.
- Com s’inicia un procés de recerca d’entitats sòcies europees.
- Quina és la documentació que cal presentar per a presentar el formulari.
- Quines són les obligacions legals que se’n deriven.
- Quines formacions estan a disposició dels joves per a participar-hi.
- Quina és la situació actual de l’entitat des de diversos punts de vista.
- Com preneu les decisions i a través de quins canals.
- Poder prioritzar quins són els aspectes que cal millorar amb més urgència.
- Per on comenceu per a definir un pla estratègic.
Es desenvolupen dinàmiques grupals com és el dibuix interpretat, el roleplaying, el teambuilding, entre d’altres mètodes participatius.
- Quins són els òrgans de participació i decisió de l’entitat i les funcions de la junta i la relació de càrrecs.
- Hi ha altres metodologies d’organització de les tasques a part de les comissions de treball.
- Per on començar en el plantejament d’estratègies de creixement de l’entitat en quan a persones sòcies.
- Com es pot treballar el relleu generacional.