Skip to Content

cercador Taulell d'Anuncis i Recursos

Introduexi la paraula o text per cercar dins l'apartat Taulell d'Anuncis i Recursos

Taulell d'Anuncis i Recursos

El Taulell d’Anuncis i Recursos pretén ser una eina més per facilitar la feina de les associacions. Podreu trobar ofertes de feina, crides de voluntariat, o bé, recursos variats i apropiats per a diferents moments i situacions que poden ajudar en la tasca diària de les entitats.

Us recordem que el taulell va dirigit a joves, grups i associacions sense afany de lucre, i, per tant, no hi trobareu anuncis amb continguts comercials. Malgrat tot, us suggerim que doneu un cop d’ull a l’apartat de normes de publicació abans d’enviar-nos el vostre anunci.

Ofertes laborals

Es busca voluntariat

Formacions

Més recursos

10 calendaris solidaris

Descripció anunci:

Les fundacions i entitats d’arreu de Catalunya donen a conèixer els calendaris del 2019, per lluitar a favor d’una causa solidària.

Amb el 2019 a la volta de la cantonada, són moltes les entitats que ofereixen calendaris pel proper any amb l’objectiu de recaptar fons per una causa solidària.

Des d’organitzacions com Esclat, fins als bombers de la Generalitat, aquest any s’estan recaptant fons per tot tipus de causes.

La diversitat funcional, el conflicte amb els refugiats sirians o la pluridiscapacitat són només algunes de les causes a les que han donat suport aquestes fundacions.

1. Calendari Solidari Mona

La Fundació Mona consisteix en un centre de recuperació de primats i el seu objectiu és el seu benestar. Amb els fons recaptats volen obrir un nou centre per millorar la qualitat de vida d’aquests primats. Aquest any, han comptat amb la col·laboració de wearestudio.io i la dissenyadora Andrea Contreras.

2. Calendari Solidari Taller Baix Camp

Enguany, el calendari l’han fet amb la colla castellera Xiquets de Reus. Les fotografies realitzades per la fotògrafa Cristina Aguilar també compten amb la participació de persones amb discapacitat intel·lectual del Taller Baix Camp. El resultat han sigut 14 instantànies que recullen tot tipus de moments, concentració, espontaneïtat, sorpresa i alegria.

3. Calendari solidari dels Mossos d’Esquadra

Aquest calendari vol recaptar diners per la Federació d’associacions de familiars malalts d’Alzheimer de Catalunya (FAFAC). En darreres edicions, gràcies al calendari s’han arribat a recaptar més de 53.300€ contra l’Alzheimer. Amb l’aportació del darrer any, FAFAC va impulsar 18 programes sociosanitaris que han beneficiat directament a 1071 persones a través de 20 entitats arreu de Catalunya.

4. Calendari solidari d’Esclat

Aquest calendari protagonitzat per músics i les noies i els nois d’Esclat ha comptat amb la participació de més de 200 persones que s’han sumat a la causa solidària. L’objectiu és fomentar la musicoterapia en les persones amb pluridiscapacitat. Amb els diners recaptats també es volen realitzar activitats i tallers relacionats amb la música. Entre els artistes que han col·laborat aquest any, es troben Txarango, Antonio Orozco i els Catarres.

5. Calendari solidari bombers amb causa

El Servei d’Emergències Mèdiques (SEM), juntament amb els Bombers de la Generalitat de Catalunya aquest any es centren en dos projectes solidaris a través de Save The Children. Per un costat, volen lluitar per la protecció dels refugiats del conflicte sirià. D’altra banda, volen donar suport a les famílies en risc d’exclusió social amb infants de la ciutat de Barcelona.

6. Calendari Solidari ‘Jo també sóc el teu client’

L’associació Alba, amb la col·laboració de Foment Tàrrega volen finançar activitats de lleure com les colònies i realitzar millores per l’escola. L’associació lluita per la inclusió de les persones amb diversitat funcional i per reivindicar i posar en valor els seus drets i capacitats. Aquest any, disposen de 1500 exemplars que tenen un cost de 10€ cadascun.

7. Calendari solidari Mou-te pels quiets

Aquest calendari neix de l’associació de mares i pares de Nexe Fundació. L’objectiu és sensibilitzar i captar fons per seguir endavant amb el projecte de la Fundació i així millorar la qualitat de vida dels infants amb pluridiscapacitat i les seves famílies. L’associació disposa d’un calendari de sobretaula per 5€ i un altre de paret per 7 €.

8. Calendari d’enllaç solidari

L’ONG Enllaç Solidari està dedicada al projecte d’apadrinaments amb l’objectiu de garantir una bona alimentació a infants menors de 14 anys amb risc de malnutrició. Actualment, n’hi ha uns 230 infants apadrinats i gràcies a aquesta iniciativa ja s’han beneficiat un miler d’infants i les seves famílies.

9. Calendari solidari Down Lleida

Els protagonistes del calendari són persones amb síndrome de Down i discapacitat intel·lectual, que surten amb els seus germans i germanes. Amb la recaptació, Down Lleida vol desenvolupar diferents programes i projectes que recolzin als infants amb síndrome de Down. Es pot adquirir el format sobretaula per 5€ o el format gran per 8€.

10. Calendari solidari Arca Internacional

Amb aquesta calendari il·lustrat, la protectora Arca Internacional vol millorar les condicions i la qualitat de vida de tots els animals ingressats al centre. Cada mes compta amb la il·lustració d’un dissenyador diferent com Teresa Guiem, Lindo Ron o Marta Chojnacka. El preu del calendari són 18€ i el 100% dels beneficis es destinaran a la protectora.

Entitat redactora: Suport Associatiu – Econòmic

Autor/a: Dani Gallart
 
 
Entitat o associació:
Xarxanet
Telèfon:
-
Email:
-
Llegir més

Convocatòria de Residències artístiques a Lluïsos Teatre

Descripció anunci:
  • Les companyies poden presentar la seva proposta fins el 15 de gener
  • L’entitat ofereix sales d’assaig per la companyia emergent i l’espectacle s’estrenarà a Lluïsos Teatre a l’abril de 2019

Lluïsos Teatre obre la segona convocatòria de residències artístiques dirigida a estudiants i professionals de les arts escèniques que estiguin iniciant el seu procés de creació i necessitin un espai per treballar el projecte. Les propostes es poden presentar fins el 15 de gener de 2019, i es donarà a conèixer el nom de la companyia a finals d’aquell mes.
La companyia disposarà de 3 mesos d’assaig (febrer, març i abril) a les instal·lacions de l’entitat i comptarà amb suport en la comunicació i difusió de l’estrena dels muntatges, que serà a finals del mes d’abril. La participació a les residències no suposarà cap tipus de cost per les companyies.
És el quart any que s’aposta per impulsar les residències artístiques, per mirar de donar resposta a les necessitats plantejades per joves creadors: trobar espais d’assaig amb bones condicions és una complicació per a les companyies de nova creació.
S’han estrenat espectacles com “La Trinxera” de Cia. Laura; “Dins la cova” de la Cia. Coralines; “Barcelona (Contra La Paret)” del Col·lectiu LaPùblica; o “Life is Real” de L’Ostra28. Alguns d’aquests muntatges han fet el salt a El Maldà, al Grec Festival de BarcelonaFira Tàrrega i la Sala Flyhard entre d’altres. L’any passat es van acollir dues residències: Orlando BOOM i Histèriques; i durant el primer trimestre d’aquest curs s’ha acollit “Neu”, de la companyia Kamaleonika.
Els projectes poden presentar-se a través del web de Lluïsos Teatre fins el 15 de gener www.lluisosteatre.cat/residencies
Podeu seguir totes les novetats de Lluïsos Teatre a través del web www.lluisosteatre.cat, el facebook.com/lluisosteatre i el twitter.com/lluisosteatre.

CONTACTE:
Clara Laguillo Abbad | 932 183 372 | teatre@lluisosdegracia.cat

 

Entitat o associació:
Lluisos de Gràcia
Telèfon:
932 183 372
Llegir més

6 eines per programar continguts a les xarxes socials

Descripció anunci:

Voleu mantenir les vostres xarxes socials actives però no li podeu dedicar el temps desitjat? Us agradaria fer publicacions fora de l’horari laboral? Les eines de programació de continguts us ofereixen la solució.

Són poques les entitats que compten amb els recursos i les eines necessàries per tenir una persona destinada única i exclusivament a la gestió de les xarxes socials de l’entitat. El fet d’haver de compaginar aquesta tasca amb altres obligacions comporta que, en molts casos, no es compti amb el temps aconsellable per mantenir l’activitat desitjada.

Davant d’aquesta realitat, la programació de continguts esdevé una opció eficaç per evitar que els nostres perfils semblin inactius i mantenir així l’interès dels seguidors/es i el seu nivell d’influència, no només durant el dia a dia sinó també durant la nit, l’estiu i altres èpoques vacacionals.

Però els beneficis de programar els continguts amb antelació no s’acaben aquí. Quan s’elabora el pla de xarxes de l’entitat, es recomana estudiar les tendències i hàbits del públic al que ens dirigim per conèixer així durant quines franges horàries estan més actius i adaptar així la nostra presència als ritmes dels nostres seguidors i seguidores. Les eines de programació de continguts ens permeten complir amb aquesta premissa independentment de la franja horària que sigui.

D’altra banda, el fet de poder deixar els continguts programats també ens ajuda a complir amb la periodicitat establerta al pla de xarxes, tasca realment complicada quan estàs immers en altres obligacions que no et permeten estar pendent de les xarxes socials les 24 hores del dia.

Per tot plegat, és cabdal que tota entitat activa a les xarxes es familiaritzi amb aquestes eines que, al cap i a la fi, no fan més que donar-nos un cop de mà en el nostre dia a dia.

A continuació us oferim un recull d’eines gratuïtes que us poden ser d’utilitat a l’hora de programar els continguts:

 

Hootsuite

És probablement l’aplicació més coneguda i utilitzada. Ideal per gestionar diversos comptes a la vegada i de diferents xarxes socials. Permet programar publicacions i disposa d’un calendari on es poden consultar, modificar o esborrar sempre que sigui necessari.

A més, també ens permet publicar un contingut en diferents comptes a l’hora i monitoritzar les publicacions per conèixer i analitzar el seu abast.

Concretament, des de Hootsuite es poden gestionar comptes de Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Linkedin, Google+, Pinterest i WordPress.

 

Tweetdeck

Tweetdeck és una eina similar a Hootsuite en quant a funcionalitats però exclusiva per a Twitter. Permet gestionar diversos comptes de Twitter a la vegada així com monitoritzar en temps real paraules clau, etiquetes i altres ítems. A més, a diferència de Hootsuite, quan es carrega una imatge, ho fa com si s’hagués pujat directament des de Twitter.

 

Buffer App

Buffer app és una altra eina de programació a diferents xarxes socials. A diferència de Hootsuite però, la seva versió gratuïta queda limitada a 3 perfils i 10 publicacions programades.

Aquesta aplicació permet gestionar comptes de Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Google+ i WordPress.

 
Facebook

Aquesta coneguda xarxa social ofereix a les persones usuàries un seguit de funcionalitats entre les que també trobem la de programar continguts. Aquest fet, combinat amb les estadístiques de Facebook, ens faciliten molt la tasca a l’hora de valorar quina és l’hora òptima per publicar i deixar els continguts preparats.

Per a programar continguts en una pàgina de Facebook només cal crear la publicació, amb el missatge, foto, vídeo o enllaç, i al botó ‘publica’, clicar sobre l’opció ‘programar’. Marquem el dia i l’hora que volem publicar-ho i la feina estarà feta.

 
Twitter

Aquesta xarxa social també ens ofereix l’opció de programar continguts d’un perfil de twitter concret, imatges incloses. Per a fer-ho, cal accedir al panell de control de l’eina d’anàlisi de Twitter, és a dir, a Twitter Ads.

Un cop a dins, entrarem a la pestanya ‘Creativitats’ i clicarem al botó ‘Publicar un nou Tweet’ a la part superior dreta. Quan aparegui la finestra per crear el tuit, escriurem el text i pujarem la foto, si en desitgem posar. Després, entrarem a la pestanya inferior de programació i configurarem quan volem que aparegui el tuit.

Aquesta funcionalitat ens permet esborrar, editar i reprogramar tuits programats des de la mateixa pestanya ‘Creativitats’.

 
Instagram

Instagram no permet programar, per ara. El que sí que permet és guardar publicacions ja preparades a ‘Esborranys’. Així quan volem publicar un estatus que ja hem configurat, només ens cal seleccionar-lo i publicar-lo. Si optem per aquesta opció els passos a seguir són:

Pugem la fotografia, l’editem, apliquem els filtres que volem, la ubicació, el text amb els hashtags, etc. Quan només quedi donar-li a ‘Publicar’, retrocedirem amb la fletxa de tornar enrere, fins que aparegui la pregunta: ‘Vols descartar la publicació o guardar-la a esborranys?’ Llavors guardarem a esborranys.

Quan vulguem recuperar-la i publicar-la, només haurem de clicar a la petita càmera del centre inferior d’Instagram, i arrossegar cap avall amb el dit les fotos de la galeria, llavors veurem aparèixer els esborranys. Seleccionem el que volem i el publiquem.

Podem deixar preparats tants esborranys com vulguem i publicar-los quan ens sigui convenient.

Entitat redactora: Fundació Pere Tarrés

Autor/a: Josep Carbonell

 

Entitat o associació:
Fundació Pere Tarrés.
Telèfon:
934 301 606
Llegir més

8 claus per elaborar el pla de xarxes de l’entitat

Descripció anunci:

Les xarxes socials s’han convertit en un canal fonamental quan parlem de comunicar i difondre la tasca i projectes de tota organització. Ara bé, si realment se’n vol treure rèdit, cal evitar les improvisacions i definir un pla estratègic.

En tota entitat sense ànim de lucre, comunicar representa existir. Donar-se a conèixer i difondre la tasca que es desenvolupa esdevé cabdal. Des de fa no masses anys, les xarxes socials s’han convertit en un dels principals canals de comunicació a les entitats, associacions i ONG a Catalunya. Aquestes ens permeten difondre activitats, continguts del web i bloc, donar a conèixer la missió de l’entitat o fins i tot engegar campanyes de finançament.

Tot i el gran nombre d’avantatges però, parlem d’eines que se’ns poden girar en contra si no les utilitzem de manera adequada i no analitzem prèviament la repercussió que poden tenir. Si creem comptes a la babalà per tot seguit deixar-los abandonats, segurament aconseguirem transmetre als usuaris i usuàries l’efecte contrari al desitjat, amb una imatge de deixadesa i manca de serietat. És per això, que tota entitat que decideix introduir-se en aquest món, necessita d’un pla estratègic on es defineixin objectius i línies d’actuació.

En aquest recurs, us expliquem els passos a seguir per elaborar aquest pla i treure el màxim rèdit possible a les xarxes socials.

 

1- Definir objectius

Com en tot projecte o pla de comunicació, el pas previ i indispensable a l’hora de definir l’estratègia a les xarxes de l’entitat és determinar els objectius. Per què hi volem ser i quin rèdit en volem treure? Cal una anàlisi transversal exhaustiva per part de tots els agents implicats per marcar els objectius generals i específics sobre els quals girarà el pla i l’avaluació posterior del mateix.

Per concretar els objectius és clau realitzar el DAFO de l’organització, fet que ens permetrà conèixer les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats d’aquesta. Tenir clara quina és la situació ens permetrà afinar més a l’hora de definir que volem aconseguir a nivell comunicatiu.

Els objectius ens han de permetre potenciar les fortaleses de l’entitat i fer menys visibles les debilitats i els dividirem en dos tipus: els generals i els específics:

  • Generals: Els objectius generals corresponen a les finalitats genèriques, sense assenyalar resultats concrets. En aquest sentit, no són necessàriament quantificables de forma directa ni mesurables mitjançant indicadors. Els objectius generals es concreten en objectius específics.
  • Específics: Es deriven dels objectius generals i els concreten, assenyalant el camí que s’ha de seguir per assolir-los. Per això, es refereixen als efectes específics que es vol aconseguir. Necessàriament han de ser coherents amb els objectius generals i ser quantificables.

En ambdós casos, han de ser realistes i assolibles, tenint en compte la situació de l’entitat.

Alguns exemples d’objectius que pot tenir un pla de xarxes són:

  • Augmentar el trànsit de visites a la pàgina web de l’entitat
  • Donar a conèixer la marca i missió de l’entitat
  • Fer créixer el nombre de participants o persones voluntàries en actes de l’entitat
  • Vendre més marxandatge de la botiga electrònica
  • Augmentar les donacions i vies de finançament
  • Augmentar el nombre de persones subscrites als butlletins electrònics
2- Determinar el públic al que ens dirigirem

Lligat a la definició dels objectius trobem el fet de determinar el públic al que ens dirigirem. Podem afirmar que les xarxes socials són un món paral·lel al real en el que hi conviuen milions de persones amb característiques molt diverses que els fan únics.

Per comunicar bé, cal estar al cas de qui són les persones destinatàries, aquelles que estan associades a l’entitat i les que volem que ho estiguin. Per ajudar a acotar aquest públic, és interessant fer-se preguntes com ara:

  • A quin tipus de persones ens dirigim i quines emocions, necessitats, interessos i frustracions tenen?
  • Quin valor afegit o benefici els podem oferir?
  • Quin perfil sociodemogràfic tenen? (edat, sexe, educació, nivell d’ingressos,..)
  • De quin tipus de grups o associacions són membres?
3- Quina marca o imatge volem donar

Abans de donar-se d’alta en una xarxa social també és imprescindible definir quina imatge volem donar. La veu de la nostra marca és l’eina de màrqueting més valuosa i estableix com la teva entitat és concebuda per les persones usuàries.

Quan parlem de la veu de la marca ens referim des del disseny visual de la marca a la manera de comunicar-se a les xarxes socials.

4- Establir els canals que utilitzarem

Un cop ja tenim definits els objectius, la imatge de l’entitat que volem donar i el públic destinatari, cal pensar quines xarxes socials ens poden ser més útils per assolir les metes establertes i arribar al públic o públics concrets. A l’hora de prendre aquest tipus de decisions és important fer-se preguntes com ara:

  • En quines xarxes socials tenen presència les persones destinatàries dels vostres missatges?
  • Per a què s’utilitza cada xarxa social?
  • En quins moments s’utilitza?
  • Com són els tipus de continguts que s’hi publiquen?

No utilitzarem la mateixa xarxa per arribar a un públic jove que a una persona adulta, o si ens volem dirigir a directius/es del sector o a persones voluntàries.

A la xarxa podeu trobar diversos informes que us poden ajudar a decidir quina és la xarxa més adequada per a cada tipus de públic. En són un exemple els informes anuals que publica We are Social, Hootsuite o el portal Nonprofit for Tech Good.

5- Elaborar un pla estratègic de publicació dels continguts

Tota publicació o interacció que realitzem a les xarxes socials provoca algun tipus de reacció als usuaris o usuàries a la vegada que ajuda a definir la imatge virtual de l’entitat. És per això que a l’hora de publicar continguts, i abans d’obrir un compte de l’entitat, és aconsellable marcar unes línies d’actuació i no improvisar.

Aquest pla estratègic de publicació de continguts ha d’incloure i tenir presents un seguit d’aspectes que desglossem a continuació:

  • Definir quin tipus de continguts publicarem a cada xarxa i amb quin to (publicacions, enquestes, concursos). Si es té temps i ganes, no està de més establir una normativa d’estil.
  • Marcar uns paràmetres concrets en l’ús del material audiovisual. Aquest esdevé clau si volem que les nostres publicacions siguin virals i ens ajudin a difondre allò que volem transmetre. Per tant, cal establir un criteri clar a l’hora d’obtenir, gestionar i publicar aquest tipus de contingut.
  • Marcar una periodicitat concreta per a cada canal, tenint en compte les peculiaritats del públic al que ens dirigim. Cal analitzar quin és el moment oportú per fer la publicació en cada xarxa tenint en compte el públic al que ens dirigim i l’ús que aquests fan d’aquell canal. D’altra banda, cada xarxa demana una freqüència de publicació concreta. A continuació us fem una proposta aproximada del que requereixen les principals xarxes socials segons informes publicats:

Facebook: 1-3 vegades per dia
Instagram: Una vegada al dia
Twitter: 8-24 vegades al dia
Google+: Una vegada al dia
Pinterest: 4-10 vegades per dia

  • No tenir por a equivocar-se. La millor manera de trobar la freqüència i l’estil que millor s’adapti a les necessitats de l’entitat és atrevir-se i provar. El pla de publicació de continguts ha de ser flexible i adaptable a les possibles modificacions que es puguin anar establint mitjançant el mètode prova-errada.
  • Incloure un protocol de gestió de crisi on s’especifiqui com gestionar possibles conflictes a les xarxes socials.
  • Establir mesures de privacitat. Cada xarxa ofereix un seguit d’opcions en aquest sentit i cal definir quin tipus de compte ens interessa més en cada cas.
6- Marcar un pressupost i especificar qui gestionarà les xarxes

Arribats a aquest punt, establirem qui administrarà, supervisarà i participarà en cada compte. Si no disposem d’un Community Manager a l’entitat, cal que la persona o les persones que s’encarreguin de gestionar els comptes tinguin les tasques ben definides.

No menys important serà fer, en base a l’estratègia elaborada, una previsió pressupostària tenint en compte els possibles concursos i campanyes que es duran a terme a cada xarxa, establerts anteriorment, i el cost salarial que suposarà la gestió d’aquestes.

7- Obrir comptes i elaborar una calendarització

Una vegada ja tenim tot el pla de xarxes elaborat, passarem a activar els comptes i a seleccionar els contactes de cada canal, a la vegada que elaborarem una calendarització dels continguts que s’aniran publicant a cada un d’ells. Això ens facilitarà poder preparar els continguts amb antelació i deixar-los programats.

Per a programar continguts trobareu eines molt útils i contrastades com ara Tweetdeck o Hootsuite i en alguns casos, com ara Facebook, disposareu de les eines de programació que ofereix la pròpia xarxa social.

8- Analitzar i avaluar el pla de xarxes

La darrera tasca i no menys important que ha de tenir en compte tot pla de xarxes és la seva monitorització i avaluació. En aquest cas ho farem amb posterioritat al desplegament del pla i constarà de dos passos:

  1. Monitoritzar les publicacions: Per conèixer si el nostre pla de xarxes ha tingut èxit i s’han complert els objectius, i en vistes a planificar el següent pla de xarxes, és important monitoritzar els resultats.

Cada xarxa disposa d’eines estadístiques pròpies i té els seus propis termes a l’hora de monitoritzar:

Facebook:

  • Engagement o compromís: és l’índex que surt de calcular la mitjana d’interaccions, com comentaris, icones de satisfacció o rebuig o comparticions.
  • Abast: El nombre de persones que han vist la vostra publicació.
  • Interacció: El nombre de persones que han fet un clic al vostre enllaç i el nombre de reaccions, comentaris i comparticions.
  • Nombre de likes.

Twitter:

  • Impressions: Nombre de persones que han vist la piulada.
  • Interaccions: Nombre de vegades que han fet clic, repiulat, comentat o posat m’agrada.
  • Taxa d’interacció: El nombre d’interaccions dividit pel nombre total d’impressions.

Instagram:

  • Impressions: Nombre total de visualitzacions.
  • Abast: Nombre de comptes d’usuari i usuària que han vist la publicació.
  • Interacció: Comentaris i m’agrades de la publicació.

2. Avaluar els resultats: La monitorització i estudi de les estadístiques ens permetran elaborar informes. Aquests han de ser la base en la que es fonamenti l’avaluació del pla. Conèixer els punts forts i les debilitats de la nostra tasca ens permetrà afinar més a l’hora d’elaborar el següent pla de xarxes i adaptar-lo millor a les necessitats i a la consecució dels objectius.

Entitat redactora: Fundació Pere Tarrés

Autor/a: Josep Carbonell

 

Entitat o associació:
Fundació Pere Tarrés.
Telèfon:
934 301 606
Llegir més

10 regals solidaris per aquest Nadal

Descripció anunci:

El Mercat Social posa a l’abast prop de 350 detalls perquè aquestes festes es pugui comprar en línia regals amb molt valor social.

Hi ha moltes formes de regalar. El Mercat Social, dins la campanya “Regals solidaris que multipliquen somriures”, t’ofereix prop de 350 productes elaborats per entitats socials que promouen noves oportunitats sociolaborals.

Entrant a El Mercat Social, no només es compra un regal solidari que enamora a qui el rep, sinó que s’activen projectes de transformació social i econòmica que ajuden a l’entorn i a les persones que més ho necessiten.

 

1.- Lots d’alimentació – Aprodisca, Ordi Natura i l’Associació Alba

Parar la taula amb l’àpat més especial per aquestes festes és possible. La secció d’alimentació d’El Mercat Social ofereix un gran ventall d’olis, melmelades, vins, patés… Presentats en lots perquè siguin un regal perfecte.

Els lots formem part de diferents projectes, com el d’Hortus Aprodisca i Ordi Natura on hi treballen persones amb discapacitat intel·lectual, malaltia mental i/o persones amb risc d’exclusió social.

2.- La Bufanda de la iaia – Amics de la Gent Gran

La Bufanda de la iaia no és la típica bufanda que tothom té. Està teixida per una persona solidària, essent cada una un model únic on s’indica el nom de la teixidora, la seva edat i el temps que li ha dedicat.

Els fons que es recapten amb la venda de la Bufanda de la iaia es destinen als programes d’atenció a la soledat de persones grans d’Amics de la Gent Gran.

3. Galetes neules i arrugats – Ared Salta i Associació Alba  

Els dolços més deliciosos de Nadal: neules, arrugats, vanos… i fins i tot galetes amb les decoracions més divertides. Una forma original de posar el punt dolç a les festes amb productes elaborats a mà amb ingredients de qualitat i proximitat.

Les galetes artesanes de la Fundació Ared i Salta contribueixen a la integració sociolaboral de persones en risc d’exclusió. Les de l’Associació Alba estan elaborades per Centres Especials de Treball a l’obrador El Rosal de Tàrrega, contribuint a l’ocupació de persones amb dificultats.

4.- Calendari de bombers – Obra Social Sant Joan de Déu

Per desitjar un 2019 ple de solidaritat, aquest calendari és perfecte. Aplega bombers de parcs d’arreu de Catalunya juntament amb infància atesa a l’Hospital Maternoinfantil Sant Joan de Déu de Barcelona i l’Hospital Sant Joan de Déu Terres de Lleida.

El calendari té la finalitat de recaptar fons per a programes de recerca en malalties infantils i d’atenció a infants en risc d’exclusió, que duen a terme els centres de Sant Joan de Déu.

5.- Bosses i complements – Back to Eco

Una aposta ferma pel reciclatge amb un regal bonic, de disseny i amb valor social. La col·lecció Back to Eco, formada per bosses, coixins, davantals i llibretes, està feta amb texans usats provinents de Roba Amiga

El 90% de la confecció dels productes Back To Eco estan fets en un taller propi on s’han contractat persones en risc d’exclusió social, i el 10% restant al CET d’Estel Tapia.

6.- Cistella de sabons – Taller Baix Camp

La millor manera de decorar la teva casa aquest Nadal i donar-li un toc màgic és amb la cistella de sabons artesanals. Les diferents peces tenen motius nadalencs que permeten combinar diferents models i colors.

Els sabons estan fetes a mà per persones amb discapacitat intel·lectual del Taller Baix Camp, contribuint així a la seva inserció sociolaboral.

7.- Ninots i titelles – Amics d’Ak Benn

La canalla s’ho passarà d’allò més bé amb els ninos i els titelles més solidaris i original. Estan fets a mà, amb roba de colors molt vius perquè la infància pugui fer volar la imaginació.

Amb la compra d’aquestes joguines es fa possible que els joves i dones d’Ak Benn a Dakar (Senegal) continuïn treballant per un futur millor.

8.- Motos, vaixells i bicicletes – Yamuna ONGD

Amb llaunes reciclades les dones de la cooperativa de dones de Madagascar, aconsegueixen fer creacions úniques, petites obres d’artesania per donar estil i color a qui el llueixi a casa.

Els beneficis que s’aconsegueixin amb la venta d’aquests articles contribueixen a crear un futur millor a les dones i la infància dels projectes de l’ONGD Yamuna.

9.- Saquet aguantaportes – Associació Atap i Arc de Sant Martí

La decoració de la llar és la postal de presentació d’aquestes festes. Per això, el saquet per aguantar portes de l’embranzida del vent permet cuidar-hi fins a l’últim detall. Un regal fet a mà, original i útil.

Amb l’ajuda dels qui comprin el saquet, es fa possible la inserció sociolaboral de persones amb discapacitat intel·lectual del centre ocupacional Arc de Sant Martí i a l’Associació ATAP.

10.- Motxilla – Grup Èxit

Un regal que segur que agradarà a qui el rebi. La col·lecció Alma està formada per bosses fetes a mà amb sacs de cafè reciclat que permet tenir guardades les coses amb un disseny bonic i únic.

Cada bossa està elaborada pel Grup Èxit, format per Càritas Diocesana de Girona, la Fundació Ramón Noguera i la Fundació Privada Drissa; que promou l’ocupació de persones amb discapacitat, malaltia mental o risc d’exclusió social.

 

Per més informació amb les compres contacta a gestiomercat@voluntaris.cat o al 93 314 19 00 (de 9.00 h a 14.00 h).

Aquest Nadal, aposta per la compra amb responsabilitat i fes un regal solidari que multiplica somriures!

Font: Xarxanet.org

 

Entitat o associació:
Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS)
Telèfon:
933 141 900
Llegir més
Pàgina 1 de 812345...Última »