Skip to Content

Taulell d'Anuncis i Recursos

Introduexi la paraula o text per cercar dins l'apartat Taulell d'Anuncis i Recursos

Taulell d'Anuncis i Recursos

El Taulell d’Anuncis i Recursos pretén ser una eina més per facilitar la feina de les associacions. Podreu trobar ofertes de feina, crides de voluntariat, o bé, recursos variats i apropiats per a diferents moments i situacions que poden ajudar en la tasca diària de les entitats.

Us recordem que el taulell va dirigit a joves, grups i associacions sense afany de lucre, i, per tant, no hi trobareu anuncis amb continguts comercials. Malgrat tot, us suggerim que doneu un cop d’ull a l’apartat de normes de publicació abans d’enviar-nos el vostre anunci.

Ofertes laborals

Es busca voluntariat

Formacions

Més recursos

Coordinador/a territorial (Barcelonès) a Casals de Joves de Catalunya.

Descripció anunci:

S’obre una plaça de coordinador/a territorial (Barcelonès) a Casals de Joves de Catalunya.

Requisits:

  • Formació reglada en l’àmbit social.
  • Coneixements sobre el funcionament de Casals de Joves o un altra entitat similar.
  • Coneixement de la realitat associativa juvenil catalana.
  • Experiència laboral o voluntària en tasques de coordinació i dinamització de projectes associatius.
  • Experiència en formulació de subvencions.

Es valorarà:

  • Experiència en l’àmbit associatiu juvenil.
  • Ser membre d’una entitat associativa.
  • Ser menor de 30 anys.
  • Capacitat d’iniciativa i autonomia personal, així com de treball en equip.
  • Formació en el camp del lleure.
  • Coneixements informàtics i experiència en dinamització de xarxes socials, blogs, wordpress, etc.
  • Coneixement de programes d’edició d’imatge i vídeo.

Funcions:

  • Coordinació territorial dels casals
  • Seguiment i suport pedagògic als casals.
  • Coordinació del projecte de creixement i expansió del model casalero al territori Barcelonès.
  • Suport a les activitats i projectes federatius.
  • Formulació de les subvencions.

S’ofereix:

  • Contracte de 12 mesos prorrogable.
  • Jornada laboral de 20 hores setmanals.
  • Horari de matins flexible.
  • Sou brut mensual aproximat de 1.112,59€.
  • Incorporació aprox. 7 de gener de 2019.

La data límit de lliurament de currículums és el diumenge 23 de desembre a les 23:59h per correu electrònic casaldejoves@casalsdejoves.org referència: “Tècnic/a coordinador Bcn ”

 

Entitat o associació:
Casals de Joves de Catalunya
Telèfon:
931 690 086
Llegir més

La vida dels jocs i les joguines

Descripció anunci:

Consum responsable. Els dissabtes 1 i 15 de desembre es realitzaran dues rutes familiars amb taller per parlar del consum de jocs i joguines.

L’època nadalenca és temps de bons propòsits i dinars familiars, però també de grans compres i consumisme. Amb freqüència, les criatures acaben acumulant gran quantitat de joguines, moltes de les quals no arribaran a estrenar mai.

Quin impacte tenen les joguines que comprem? Ens deixem guiar per la primera impressió, les modes i la publicitat o bé realitzem compres conscients?  I una vegada comprades, quins valors transmeten aquestes joguines? Concorden amb els valors que volem transferir?

Per tal de promoure el consum responsable de jocs i joguines va néixer el projecte “La vida dels jocs i les joguines” de la  mà va  d’Espai Ambiental cooperativa, i en el marc d’aquest projecte us recomanem dues rutes familiars gràcies a les quals podreu conèixer més a fons el món de les joguines i a més responsable.

L’ 1 de desembre a les 11 h es realitzarà la ruta “La Vida del Joc i les Joguines: rejuguem” en la que mitjançant una ruta per diferents comerços, l’hospital de les joguines i un punt de barri, aprofundirem en els nostres hàbits de consum i mirarem de trobar alternatives a la gran quantitat de joguines que acumulem a les nostres llars.

La ruta acabarà amb un taller pràctic a l’Hospital de les joguines: Alternatives de Consum Responsable,  tot creant joguines a partir de materials reciclats. Podeu consultar la ruta al web Mapa Barcelona + Sostenible

La segona ruta: “La Vida del Joc i les Joguines: juguem amb valors”, se celebrarà el dissabte 15 de desembre a les 11 h i  en aquesta ocasió parlarem dels valors que hi ha més enllà de la joguina: de quins materials estan fetes, d’on provenen, què ens ensenyen…

En el transcurs de la ruta visitarem espais per compartir el joc i un centre que participa en la xarxa Renova les teves joguines. Acabarem la ruta al Centre Cívic Fort Pienc, per participar en el taller: Alternatives de Consum Responsable amb contacontes i taller de dibuixos gràcies a La Tom, l’osseta amb una llarga vida. Podeu consultar la ruta al web Mapa Barcelona + Sostenible

Podeu inscriure-us a una o a les dues activitats clicant aquí!

 

Entitat o associació:
Espai Ambiental cooperativa
Telèfon:
622 344 436
Llegir més

Torna el Cicle de Finançament Públic per a entitats juvenils

Descripció anunci:

Torna el Cicle de Finançament Públic per a entitats juvenils que organitza el CRAJ per a totes aquelles persones i associacions juvenils interessades. Si voleu informació de primera mà sobre les subvencions per a entitats, no us ho podeu perdre!

Es tracta d’un cicle de quatre sessions en que aprofundirem en les opcions de finançament públic que hi ha disponibles per a les entitats juvenils.

Per fer-ho, parlarem del cicle de les subvencions: començarem per aprendre a fer una bona recerca de subvencions, seguirem per redactar un bon projecte i acabarem per tractar què cal fer per a justificar adequadament les subvencions. En aquesta part final, treballarem físicament els documents per a que portar-ho a la pràctica a la nostra entitat sigui més fàcil.

Hi haurà les següents sessions:

Dimarts 11 de desembre a les 18h. El finançament públic a les entitats, de què parlem?

Com podem planificar l’estratègia de finançament públic de l’entitat de manera acurada? Quins recursos ens poden ser útils per facilitar aquesta tasca? Quines són les institucions?

Dijous 13 de desembre a les 18h. La sol·licitud de les subvencions: més enllà del formulari.

Sessió destinada a treballar a sol·licitud d’una subvenció; les bases, el projecte, la documentació i tots els passos que conforma el procediment, i a compartir i treballar a través dels casos pràctics i reals, i els principals errors que es comenten sovint en relació a la presentació de subvencions.

Dimarts 18 de desembre a les 18h. La justificació: un treball de constància i organització.

Convertim-la en la nostra oportunitat per mostrar que el projecte s’ha desenvolupat i donem a conèixer l’impacte que ha tingut.

Dijous 20 de desembre a les 18h. La justificació: casos pràctics

Posem en pràctica el què hem après sobre justificacions, compartint experiències amb la resta d’entitats participants a través de casos pràctics preparats per a moure el debat.

Totes les sessions tindran lloc al Casal de Joves Can Ricart (Carrer Emilia Coranty, 5 – M: L4 Poblenou). La formació és gratuïta però les places són limitades i cal inscriure’s prèviament a través del següent enllaç: Inscripció al cicle “Finançament Públic per a entitats juvenils”.

Un cop realitzada la inscripció, des del CRAJ us enviarem un correu electrònic confirmant-vos la plaça, sempre i quan hi hagi lloc per a totes.

Si necessiteu servei d’interpretació de signes i/o lectoescriptura cal que ho feu constar al formulari. Si voleu obtenir més informació sobre la formació o les inscripcions, consulteu-nos a través del correu electrònic assessoraments@crajbcn.cat o bé truqueu-nos al 93 265 52 17.

Cartell Cicle Finançament públic 2018

 

Entitat o associació:
Centre de Recursos d'Associacions Juvenils de Barcelona (CRAJ)
Telèfon:
932 655 217
Llegir més

6 eines per programar continguts a les xarxes socials

Descripció anunci:

Voleu mantenir les vostres xarxes socials actives però no li podeu dedicar el temps desitjat? Us agradaria fer publicacions fora de l’horari laboral? Les eines de programació de continguts us ofereixen la solució.

Són poques les entitats que compten amb els recursos i les eines necessàries per tenir una persona destinada única i exclusivament a la gestió de les xarxes socials de l’entitat. El fet d’haver de compaginar aquesta tasca amb altres obligacions comporta que, en molts casos, no es compti amb el temps aconsellable per mantenir l’activitat desitjada.

Davant d’aquesta realitat, la programació de continguts esdevé una opció eficaç per evitar que els nostres perfils semblin inactius i mantenir així l’interès dels seguidors/es i el seu nivell d’influència, no només durant el dia a dia sinó també durant la nit, l’estiu i altres èpoques vacacionals.

Però els beneficis de programar els continguts amb antelació no s’acaben aquí. Quan s’elabora el pla de xarxes de l’entitat, es recomana estudiar les tendències i hàbits del públic al que ens dirigim per conèixer així durant quines franges horàries estan més actius i adaptar així la nostra presència als ritmes dels nostres seguidors i seguidores. Les eines de programació de continguts ens permeten complir amb aquesta premissa independentment de la franja horària que sigui.

D’altra banda, el fet de poder deixar els continguts programats també ens ajuda a complir amb la periodicitat establerta al pla de xarxes, tasca realment complicada quan estàs immers en altres obligacions que no et permeten estar pendent de les xarxes socials les 24 hores del dia.

Per tot plegat, és cabdal que tota entitat activa a les xarxes es familiaritzi amb aquestes eines que, al cap i a la fi, no fan més que donar-nos un cop de mà en el nostre dia a dia.

A continuació us oferim un recull d’eines gratuïtes que us poden ser d’utilitat a l’hora de programar els continguts:

 

Hootsuite

És probablement l’aplicació més coneguda i utilitzada. Ideal per gestionar diversos comptes a la vegada i de diferents xarxes socials. Permet programar publicacions i disposa d’un calendari on es poden consultar, modificar o esborrar sempre que sigui necessari.

A més, també ens permet publicar un contingut en diferents comptes a l’hora i monitoritzar les publicacions per conèixer i analitzar el seu abast.

Concretament, des de Hootsuite es poden gestionar comptes de Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Linkedin, Google+, Pinterest i WordPress.

 

Tweetdeck

Tweetdeck és una eina similar a Hootsuite en quant a funcionalitats però exclusiva per a Twitter. Permet gestionar diversos comptes de Twitter a la vegada així com monitoritzar en temps real paraules clau, etiquetes i altres ítems. A més, a diferència de Hootsuite, quan es carrega una imatge, ho fa com si s’hagués pujat directament des de Twitter.

 

Buffer App

Buffer app és una altra eina de programació a diferents xarxes socials. A diferència de Hootsuite però, la seva versió gratuïta queda limitada a 3 perfils i 10 publicacions programades.

Aquesta aplicació permet gestionar comptes de Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Google+ i WordPress.

 
Facebook

Aquesta coneguda xarxa social ofereix a les persones usuàries un seguit de funcionalitats entre les que també trobem la de programar continguts. Aquest fet, combinat amb les estadístiques de Facebook, ens faciliten molt la tasca a l’hora de valorar quina és l’hora òptima per publicar i deixar els continguts preparats.

Per a programar continguts en una pàgina de Facebook només cal crear la publicació, amb el missatge, foto, vídeo o enllaç, i al botó ‘publica’, clicar sobre l’opció ‘programar’. Marquem el dia i l’hora que volem publicar-ho i la feina estarà feta.

 
Twitter

Aquesta xarxa social també ens ofereix l’opció de programar continguts d’un perfil de twitter concret, imatges incloses. Per a fer-ho, cal accedir al panell de control de l’eina d’anàlisi de Twitter, és a dir, a Twitter Ads.

Un cop a dins, entrarem a la pestanya ‘Creativitats’ i clicarem al botó ‘Publicar un nou Tweet’ a la part superior dreta. Quan aparegui la finestra per crear el tuit, escriurem el text i pujarem la foto, si en desitgem posar. Després, entrarem a la pestanya inferior de programació i configurarem quan volem que aparegui el tuit.

Aquesta funcionalitat ens permet esborrar, editar i reprogramar tuits programats des de la mateixa pestanya ‘Creativitats’.

 
Instagram

Instagram no permet programar, per ara. El que sí que permet és guardar publicacions ja preparades a ‘Esborranys’. Així quan volem publicar un estatus que ja hem configurat, només ens cal seleccionar-lo i publicar-lo. Si optem per aquesta opció els passos a seguir són:

Pugem la fotografia, l’editem, apliquem els filtres que volem, la ubicació, el text amb els hashtags, etc. Quan només quedi donar-li a ‘Publicar’, retrocedirem amb la fletxa de tornar enrere, fins que aparegui la pregunta: ‘Vols descartar la publicació o guardar-la a esborranys?’ Llavors guardarem a esborranys.

Quan vulguem recuperar-la i publicar-la, només haurem de clicar a la petita càmera del centre inferior d’Instagram, i arrossegar cap avall amb el dit les fotos de la galeria, llavors veurem aparèixer els esborranys. Seleccionem el que volem i el publiquem.

Podem deixar preparats tants esborranys com vulguem i publicar-los quan ens sigui convenient.

Entitat redactora: Fundació Pere Tarrés

Autor/a: Josep Carbonell

 

Entitat o associació:
Fundació Pere Tarrés.
Telèfon:
934 301 606
Llegir més

8 claus per elaborar el pla de xarxes de l’entitat

Descripció anunci:

Les xarxes socials s’han convertit en un canal fonamental quan parlem de comunicar i difondre la tasca i projectes de tota organització. Ara bé, si realment se’n vol treure rèdit, cal evitar les improvisacions i definir un pla estratègic.

En tota entitat sense ànim de lucre, comunicar representa existir. Donar-se a conèixer i difondre la tasca que es desenvolupa esdevé cabdal. Des de fa no masses anys, les xarxes socials s’han convertit en un dels principals canals de comunicació a les entitats, associacions i ONG a Catalunya. Aquestes ens permeten difondre activitats, continguts del web i bloc, donar a conèixer la missió de l’entitat o fins i tot engegar campanyes de finançament.

Tot i el gran nombre d’avantatges però, parlem d’eines que se’ns poden girar en contra si no les utilitzem de manera adequada i no analitzem prèviament la repercussió que poden tenir. Si creem comptes a la babalà per tot seguit deixar-los abandonats, segurament aconseguirem transmetre als usuaris i usuàries l’efecte contrari al desitjat, amb una imatge de deixadesa i manca de serietat. És per això, que tota entitat que decideix introduir-se en aquest món, necessita d’un pla estratègic on es defineixin objectius i línies d’actuació.

En aquest recurs, us expliquem els passos a seguir per elaborar aquest pla i treure el màxim rèdit possible a les xarxes socials.

 

1- Definir objectius

Com en tot projecte o pla de comunicació, el pas previ i indispensable a l’hora de definir l’estratègia a les xarxes de l’entitat és determinar els objectius. Per què hi volem ser i quin rèdit en volem treure? Cal una anàlisi transversal exhaustiva per part de tots els agents implicats per marcar els objectius generals i específics sobre els quals girarà el pla i l’avaluació posterior del mateix.

Per concretar els objectius és clau realitzar el DAFO de l’organització, fet que ens permetrà conèixer les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats d’aquesta. Tenir clara quina és la situació ens permetrà afinar més a l’hora de definir que volem aconseguir a nivell comunicatiu.

Els objectius ens han de permetre potenciar les fortaleses de l’entitat i fer menys visibles les debilitats i els dividirem en dos tipus: els generals i els específics:

  • Generals: Els objectius generals corresponen a les finalitats genèriques, sense assenyalar resultats concrets. En aquest sentit, no són necessàriament quantificables de forma directa ni mesurables mitjançant indicadors. Els objectius generals es concreten en objectius específics.
  • Específics: Es deriven dels objectius generals i els concreten, assenyalant el camí que s’ha de seguir per assolir-los. Per això, es refereixen als efectes específics que es vol aconseguir. Necessàriament han de ser coherents amb els objectius generals i ser quantificables.

En ambdós casos, han de ser realistes i assolibles, tenint en compte la situació de l’entitat.

Alguns exemples d’objectius que pot tenir un pla de xarxes són:

  • Augmentar el trànsit de visites a la pàgina web de l’entitat
  • Donar a conèixer la marca i missió de l’entitat
  • Fer créixer el nombre de participants o persones voluntàries en actes de l’entitat
  • Vendre més marxandatge de la botiga electrònica
  • Augmentar les donacions i vies de finançament
  • Augmentar el nombre de persones subscrites als butlletins electrònics
2- Determinar el públic al que ens dirigirem

Lligat a la definició dels objectius trobem el fet de determinar el públic al que ens dirigirem. Podem afirmar que les xarxes socials són un món paral·lel al real en el que hi conviuen milions de persones amb característiques molt diverses que els fan únics.

Per comunicar bé, cal estar al cas de qui són les persones destinatàries, aquelles que estan associades a l’entitat i les que volem que ho estiguin. Per ajudar a acotar aquest públic, és interessant fer-se preguntes com ara:

  • A quin tipus de persones ens dirigim i quines emocions, necessitats, interessos i frustracions tenen?
  • Quin valor afegit o benefici els podem oferir?
  • Quin perfil sociodemogràfic tenen? (edat, sexe, educació, nivell d’ingressos,..)
  • De quin tipus de grups o associacions són membres?
3- Quina marca o imatge volem donar

Abans de donar-se d’alta en una xarxa social també és imprescindible definir quina imatge volem donar. La veu de la nostra marca és l’eina de màrqueting més valuosa i estableix com la teva entitat és concebuda per les persones usuàries.

Quan parlem de la veu de la marca ens referim des del disseny visual de la marca a la manera de comunicar-se a les xarxes socials.

4- Establir els canals que utilitzarem

Un cop ja tenim definits els objectius, la imatge de l’entitat que volem donar i el públic destinatari, cal pensar quines xarxes socials ens poden ser més útils per assolir les metes establertes i arribar al públic o públics concrets. A l’hora de prendre aquest tipus de decisions és important fer-se preguntes com ara:

  • En quines xarxes socials tenen presència les persones destinatàries dels vostres missatges?
  • Per a què s’utilitza cada xarxa social?
  • En quins moments s’utilitza?
  • Com són els tipus de continguts que s’hi publiquen?

No utilitzarem la mateixa xarxa per arribar a un públic jove que a una persona adulta, o si ens volem dirigir a directius/es del sector o a persones voluntàries.

A la xarxa podeu trobar diversos informes que us poden ajudar a decidir quina és la xarxa més adequada per a cada tipus de públic. En són un exemple els informes anuals que publica We are Social, Hootsuite o el portal Nonprofit for Tech Good.

5- Elaborar un pla estratègic de publicació dels continguts

Tota publicació o interacció que realitzem a les xarxes socials provoca algun tipus de reacció als usuaris o usuàries a la vegada que ajuda a definir la imatge virtual de l’entitat. És per això que a l’hora de publicar continguts, i abans d’obrir un compte de l’entitat, és aconsellable marcar unes línies d’actuació i no improvisar.

Aquest pla estratègic de publicació de continguts ha d’incloure i tenir presents un seguit d’aspectes que desglossem a continuació:

  • Definir quin tipus de continguts publicarem a cada xarxa i amb quin to (publicacions, enquestes, concursos). Si es té temps i ganes, no està de més establir una normativa d’estil.
  • Marcar uns paràmetres concrets en l’ús del material audiovisual. Aquest esdevé clau si volem que les nostres publicacions siguin virals i ens ajudin a difondre allò que volem transmetre. Per tant, cal establir un criteri clar a l’hora d’obtenir, gestionar i publicar aquest tipus de contingut.
  • Marcar una periodicitat concreta per a cada canal, tenint en compte les peculiaritats del públic al que ens dirigim. Cal analitzar quin és el moment oportú per fer la publicació en cada xarxa tenint en compte el públic al que ens dirigim i l’ús que aquests fan d’aquell canal. D’altra banda, cada xarxa demana una freqüència de publicació concreta. A continuació us fem una proposta aproximada del que requereixen les principals xarxes socials segons informes publicats:

Facebook: 1-3 vegades per dia
Instagram: Una vegada al dia
Twitter: 8-24 vegades al dia
Google+: Una vegada al dia
Pinterest: 4-10 vegades per dia

  • No tenir por a equivocar-se. La millor manera de trobar la freqüència i l’estil que millor s’adapti a les necessitats de l’entitat és atrevir-se i provar. El pla de publicació de continguts ha de ser flexible i adaptable a les possibles modificacions que es puguin anar establint mitjançant el mètode prova-errada.
  • Incloure un protocol de gestió de crisi on s’especifiqui com gestionar possibles conflictes a les xarxes socials.
  • Establir mesures de privacitat. Cada xarxa ofereix un seguit d’opcions en aquest sentit i cal definir quin tipus de compte ens interessa més en cada cas.
6- Marcar un pressupost i especificar qui gestionarà les xarxes

Arribats a aquest punt, establirem qui administrarà, supervisarà i participarà en cada compte. Si no disposem d’un Community Manager a l’entitat, cal que la persona o les persones que s’encarreguin de gestionar els comptes tinguin les tasques ben definides.

No menys important serà fer, en base a l’estratègia elaborada, una previsió pressupostària tenint en compte els possibles concursos i campanyes que es duran a terme a cada xarxa, establerts anteriorment, i el cost salarial que suposarà la gestió d’aquestes.

7- Obrir comptes i elaborar una calendarització

Una vegada ja tenim tot el pla de xarxes elaborat, passarem a activar els comptes i a seleccionar els contactes de cada canal, a la vegada que elaborarem una calendarització dels continguts que s’aniran publicant a cada un d’ells. Això ens facilitarà poder preparar els continguts amb antelació i deixar-los programats.

Per a programar continguts trobareu eines molt útils i contrastades com ara Tweetdeck o Hootsuite i en alguns casos, com ara Facebook, disposareu de les eines de programació que ofereix la pròpia xarxa social.

8- Analitzar i avaluar el pla de xarxes

La darrera tasca i no menys important que ha de tenir en compte tot pla de xarxes és la seva monitorització i avaluació. En aquest cas ho farem amb posterioritat al desplegament del pla i constarà de dos passos:

  1. Monitoritzar les publicacions: Per conèixer si el nostre pla de xarxes ha tingut èxit i s’han complert els objectius, i en vistes a planificar el següent pla de xarxes, és important monitoritzar els resultats.

Cada xarxa disposa d’eines estadístiques pròpies i té els seus propis termes a l’hora de monitoritzar:

Facebook:

  • Engagement o compromís: és l’índex que surt de calcular la mitjana d’interaccions, com comentaris, icones de satisfacció o rebuig o comparticions.
  • Abast: El nombre de persones que han vist la vostra publicació.
  • Interacció: El nombre de persones que han fet un clic al vostre enllaç i el nombre de reaccions, comentaris i comparticions.
  • Nombre de likes.

Twitter:

  • Impressions: Nombre de persones que han vist la piulada.
  • Interaccions: Nombre de vegades que han fet clic, repiulat, comentat o posat m’agrada.
  • Taxa d’interacció: El nombre d’interaccions dividit pel nombre total d’impressions.

Instagram:

  • Impressions: Nombre total de visualitzacions.
  • Abast: Nombre de comptes d’usuari i usuària que han vist la publicació.
  • Interacció: Comentaris i m’agrades de la publicació.

2. Avaluar els resultats: La monitorització i estudi de les estadístiques ens permetran elaborar informes. Aquests han de ser la base en la que es fonamenti l’avaluació del pla. Conèixer els punts forts i les debilitats de la nostra tasca ens permetrà afinar més a l’hora d’elaborar el següent pla de xarxes i adaptar-lo millor a les necessitats i a la consecució dels objectius.

Entitat redactora: Fundació Pere Tarrés

Autor/a: Josep Carbonell

 

Entitat o associació:
Fundació Pere Tarrés.
Telèfon:
934 301 606
Llegir més

‘Jo Dono el Pas’, l’esclerosi múltiple camina amb una campanya inclusiva

Descripció anunci:

La Fundació GAEM posa en marxa ‘Jo Dono el Pas’, una campanya que converteix els passos en fons per a la recerca biomèdica de l’esclerosi múltiple. El sistema per col·laborar-hi és molt senzill, consisteix en registrar els passos que una persona doni en el seu dia a dia i pujar-los a www.yodoymispasos.es. Els passos donats es traduiran en l’esforç que es necessita per realitzar aquests recorreguts, que no només depèn de la distància, sinó també de la dificultat de les rutes i l’estat físic de la persona.

D’aquesta manera, qualsevol persona pot contribuir a la recerca biomèdica de l’esclerosi múltiple sense cap necessitat de fer una aportació econòmica. Únicament cal que recompti cada pas quan corre, entrena o, simplement, passeja. Així mateix, també es podrà comparar l’esforç que li suposa realitzar el mateix recorregut a una persona amb i sense esclerosi múltiple, gràcies a la Taula de Conversió d’Esforç elaborada per IBP Índex i la mateixa Fundació GAEM.

Més enllà de captar fons per a la investigació, ‘Jo Dono el Pas’ té dos importants objectius més. Per una banda, conscienciar la societat sobre l’esforç afegit que suposa viure amb esclerosi múltiple i, per l’altra, implicar al públic en un estil de vida més saludable. Amb aquesta campanya, la Fundació GAEM pretén arribar a recaptar fins a 1 milió d’euros per finançar, principalment, dos projectes de recerca en fase clínica, els quals es volen concloure en els propers anys.

Les xifres de l’esclerosi múltiple

L’esclerosi múltiple és una malaltia neurodegenerativa, ara per ara incurable, que afecta prop de 8.000 persones a Catalunya i 50.000 a l’Estat espanyol. Es troba present arreu del món i és una de les malalties neurològiques més comunes entre la població de 20 a 30 anys. Tant és així, que actualment es calcula que al continent europeu hi ha fins a 600.000 persones que tenen esclerosi múltiple, una xifra que arriba a 2 milions i mig quan es comptabilitza tota la població mundial.

Entitat redactora: Fundació Pere Tarrés.

 

Entitat o associació:
Fundació Pere Tarrés.
Telèfon:
934 301 606
Llegir més