Skip to Content

Taulell d'Anuncis i Recursos

Introduexi la paraula o text per cercar dins l'apartat Taulell d'Anuncis i Recursos

Taulell d'Anuncis i Recursos

El Taulell d’Anuncis i Recursos pretén ser una eina més per facilitar la feina de les associacions. Podreu trobar ofertes de feina, crides de voluntariat, o bé, recursos variats i apropiats per a diferents moments i situacions que poden ajudar en la tasca diària de les entitats.

Us recordem que el taulell va dirigit a joves, grups i associacions sense afany de lucre, i, per tant, no hi trobareu anuncis amb continguts comercials. Malgrat tot, us suggerim que doneu un cop d’ull a l’apartat de normes de publicació abans d’enviar-nos el vostre anunci.

icona-varis

Ofertes laborals

icona-voluntariat

Es busca voluntariat

icona-formacions

Formacions

icona-altres

Més recursos

Tècnic/a de Comunicació del Fòrum Social Mundial de les Economies Transformadores de Barcelona (2019/2020)

Descripció anunci:
Des de RIPESS Europa, la XES i REAS ens hem proposat d’organitzar un Fòrum Social Mundial Temàtic de les anomenades Economies Transformadores, previst en dues etapes: 2019 i 2020, a Barcelona. Aquesta perspectiva obre un procés de 2 anys en el qual caldrà promoure l’acceleració de dinàmiques de confluència entre moviments i xarxes que ofereixen alternatives transformadores al sistema econòmic actual. Fins ara, la coordinació del Fòrum ha estat acompanyada des de RIPESS i des de la comissió de relacions externes de la XES. Ara ha arribat el moment d’estructurar un equip local que funcioni de forma autònoma – però sense perdre el vincle amb les demés organitzacions promotores – per tal de començar a preparar la primera trobada que tindrà lloc el 2019.
 
Una de les potes més importants d’aquest equip tècnic és la d’una persona que configuri i dugui a terme la dinamització d’una comissió de comunicació, que dissenyi i coordini una estratègia de comunicació per tal de donar a conèixer el Fòrum a nivell local i internacional, que gestioni les xarxes socials, prepari butlletins i tot tipus de comunicacions, que gestioni els mitjans i que representi la comissió de comunicació davant dels espais de decisió.
 
Principals tasques:
  • Dinamització i representació de la comissió de comunicació.
  • Disseny, coordinació i implementació d’una estratègia comunicativa per a donar a conèixer el Fòrum en les seves diferents etapes.
  • Creació i publicació de continguts a un web específic i gestió de les xarxes socials amb activitats relacionades amb els eixos del Fòrum, els processos de confluència que es duguin a terme al llarg dels 2 anys i tot tipus de temes relacionats amb les Economies Transformadores a nivell internacional.
  • Suport a l’estratègia comunicativa dels diferents eixos de treball que configuren l’organització del Fòrum.
  • Elaboració de butlletins i mailings.
  • Coordinació amb l’equip tècnic del Fòrum.
  • Comunicació externa (redacció i enviament de notes de premsa, gestió de mitjans, etc.).
  • Coordinació i redacció de materials comunicatius (memòries, tríptics, vídeos, banners, etc.).
  • Ús de plataformes de comunicació i coordinació virtual alternatives (Commons Cloud).
Perfil demanat:
  • Llicenciat/da o graduat/da en Periodisme, Comunicació Audiovisual, Publicitat i RRPP, Comunicació i/o Ciències de la Informació. En cas de no disposar d’un títol, acreditar una trajectòria destacable en el camp de la comunicació.
  • Compromís i coneixements en l’àmbit de l’economia solidària, feminisme, consum responsable, i/o altres causes de justícia social i/o ambientals.
  • Experiència demostrable en gestió comunicativa, redacció periodística i gestió de xarxes socials en entitats no lucratives i/o moviments socials.
  • Coneixements bàsics de programes de disseny gràfic i d’edició audiovisual
  • Capacitat de treballar en equip i de coordinar-lo.
  • Capacitat d’autonomia, iniciativa, organització i innovació.
  • Persona oberta, comunicativa, reactiva i alhora pacient.
  • Competències lingüístiques: nivell alt de català, castellà i anglès.
Es valorarà:
  • Coneixement d’altres llengües (especialment francès).
  • Nivell superior de català.
  • Nocions de disseny gràfic.
  • Participació activa a moviments socials.
  • Coneixements en perspectiva de gènere.
Condicions laborals:
  • Jornada de 20 hores setmanals. 1 any, renovable – a Barcelona.
  • Salari: 12.900€ brut anual (12,81€/hora).
  • Incorporació a inicis d’octubre.
  • Possibilitat de relacionar-se i posar-se en contacte amb moviments socials i xarxes a nivell internacional.
Les persones interessades en aquest lloc de treball han d’enviar a forum2020@ripess.org el seu CV i una carta de motivació en castellà abans del 23 de setembre del 2018.
Les candidatures preseleccionades rebran resposta abans de l’1 d’octubre.
 
Entitat o associació:
Xarxa d'Economia Solidària (XES)
Telèfon:
661 508 895
Llegir més

Coordinació local del Fòrum Social Mundial de les Economies Transformadores de Barcelona (2019/2020)

Descripció anunci:
Des de RIPESS Europa, la XES i REAS ens hem proposat d’organitzar un Fòrum Social Mundial Temàtic de les anomenades Economies Transformadores, previst en dues etapes: 2019 i 2020, a Barcelona. Aquesta perspectiva obre un procés de 2 anys en el qual caldrà promoure l’acceleració de dinàmiques de confluència entre moviments i xarxes que ofereixen alternatives transformadores al sistema econòmic actual. Fins ara, la coordinació del Fòrum ha estat acompanyada des de RIPESS i des de la comissió de relacions externes de la XES. Ara ha arribat el moment d’estructurar un equip local que funcioni de forma autònoma – però sense perdre el vincle amb les demés organitzacions promotores – per tal de començar a preparar la primera trobada que tindrà lloc el 2019.
 
Cinc eixos temàtics porten trobant-se des d’abans de l’estiu: Economies Feministes / Moviment Agroecològic i de Sobirania Alimentària / Comuns Digitals, Urbans i Naturals / Finances Ètiques / Economia Social i Solidària. Aquests eixos s’acabaran de consolidar al llarg del setembre i escolliran, cadascun, un portaveu. Serà des dels eixos, en coordinació amb les xarxes i moviments internacionals, que s’aniran configurant els continguts del Fòrum. Una persona contractada per RIPESS a mitja jornada s’incorpora a partir de setembre, per tal de coordinar-se amb les xarxes internacionals i fer de vincle amb l’equip local.
 
L’oferta que presentem consisteix, doncs, en coordinar l’equip tècnic local (comunicació, administració, logística), fer de vincle amb els portaveus dels diferents eixos i amb les xarxes promotores (RIPESS, XES, REAS) i treballar amb la persona contractada per RIPESS per tal de fer encaixar la dimensió internacional amb la local.
 
Principals tasques:
  • Paper polític de representació local del Fòrum i funció de portaveu en esdeveniments públics i davant de mitjans de comunicació.
  • Coordinació de l’equip tècnic per a la celebració dels dos esdeveniments (2019 i 2020).
  • Visió estratègica del conjunt (de l’esdeveniment final i del propi procés).
  • Organitzar assemblees periòdiques amb els i les responsables d’eixos, absorbir-ne les demandes i encaixar-les amb la dimensió internacional, a través de la figura de RIPESS.
  • Recopilació de continguts per a la configuració de la futura programació del Fòrum.
  • Feedback diari amb la figura de RIPESS.
  • Tancar convenis amb l’administració per al finançament del Fòrum.
  • Trobar-se amb representants de fundacions per tal d’aconseguir finançament.
  • Traslladar a nivell internacional les aportacions locals i assegurar una bona articulació entre allò local i allò internacional.
  • Seguir l’estratègia de comunicació relativa al procés del Fòrum a nivell local en coordinació amb la figura de comunicació.
  • Ús de plataformes de comunicació i coordinació virtual alternatives (Commons Cloud).
Perfil demanat:
  • Competències lingüístiques: anglès, castellà i català (oral i escrit).
  • Compromís i coneixements en l’àmbit de l’economia solidària, feminisme, consum responsable, i/o altres causes de justícia social i/o ambientals.
  • Visió estratègica d’aliances mundials, coneixement de xarxes i moviments relacionats amb altres formes d’entendre l’economia.
  • Habilitats en facilitació i treball en equip.
  • Autonomia i organització en el treball.
  • Flexibilitat, agilitat i pro-activitat a l’hora de articular-se amb interlocutors molt variats.
  • Persona oberta, comunicativa, reactiva i alhora pacient.
Es valorarà:
  • Coneixement d’altres llengües (especialment francès).
  • Participació activa a moviments socials.
  • Coneixements en perspectiva de gènere.
S’ofereix:
  • Jornada de 20 hores setmanals. 1 any, renovable – a Barcelona.
  • Salari: 12.900€ brut anual (12,81€/hora).
  • Incorporació a inicis d’octubre.
  • Possibilitat de relacionar-se i posar-se en contacte amb moviments socials i xarxes a nivell internacional.
 
Les persones interessades en aquest lloc de treball han d’enviar a forum2020@ripess.org el seu CV i una carta de motivació en castellà abans del 23 de setembre del 2018.
Les candidatures preseleccionades rebran resposta abans de l’1 d’octubre.
 
Entitat o associació:
Xarxa d'Economia Solidària (XES)
Telèfon:
661 508 895
Llegir més

Plaça de Tècnic/a de projectes i assessoraments al Centre de Recursos per a les Associacions Juvenils de Barcelona (CRAJ)

Descripció anunci:

El Consell de la Joventut de Barcelona (CJB) que co-gestiona el Centre de Recursos per a les Associacions Juvenils de Barcelona (CRAJ), obre la convocatòria per cobrir una plaça de tècnic/a de projectes i assessoraments del CRAJ. Per tal de presentar-s’hi és imprescindible omplir el següent formulari i enviar el currículum a seleccio@cjb.cat posant com a assumpte “Ref.ProjectesCRAJ2018”.  Tot seguit presentem l’oferta de forma més detallada.

 

Tasques a realitzar:

  • Assessorament a mida per associacions en matèria de:
    Finançament
    Disseny, execució i avaluació de projectes
    Gestió legal, fiscal i comptable
    Constitució i funcionament d’associacions
  • Disseny, execució i avaluació de formacions adreçades a entitats
  • Coordinació amb altres serveis de formació i informació a entitats juvenils, així com amb departaments de l’administració.
  • Elaboració i redacció de materials de suport per a associacions.
  • Actualització del taulell d’ajuts, premis i subvencions per entitats juvenils.
  • Gestió de cessions i lloguers de sales i material.

Es demana:

  • Edat de 20 a 30 anys.
  • Estudis superiors en l’àmbit social.
  • Experiència associativa en entitats juvenils de Barcelona i ampli coneixement d’aquestes.
  • Experiència remunerada o voluntària en la gestió de projectes i de seguiment pressupostari.
  • Coneixement del funcionament de les subvencions públiques adreçades a associacions juvenils de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.
  • Nivell alt de català escrit i parlat. Bona comunicació oral i escrita.
  • Capacitat d’autonomia, iniciativa i treball en equip.

Es valora:

  • Formació complementària en matèria de constitució i gestió d’entitats, gestió de projectes o gestió pressupostària.
  • Formació complementària en matèria de finançament de les entitats tant públic, com privat.
  • Experiència com a persona formadora.
  • Coneixement de l’organització de l’administració pública local i serveis juvenils.
  • Coneixement de recursos formatius i de finançament a nivell internacional.

S’ofereix:

  • Contracte indefinit (1 mes de prova).
  • Jornada de 35 hores setmanals (jornada completa)
  • Horari adaptat a les necessitats de les entitats de dilluns a divendres (matins i tardes a convenir prèviament)
  • Sou brut mensual de 1466,93 euros (14 pagues)

Les candidatures s’han de presentar per correu electrònic a la direcció seleccio@cjb.cat amb l’assumpte “Ref.ProjectesCRAJ2018” i respondre el següent formulari (Important: no es tindran en compte candidatures que no realitzin els dos passos).

La data límit de lliurament de currículums serà el dimecres 19 de setembre de 2018 a les 23:59 hores.

Entitat o associació:
Consell de la Joventut de Barcelona (CJB)
Telèfon:
932 654 736
Llegir més

Formació en comunicació i programari lliure per a entitats

Descripció anunci:

Des de Colectic animen les entitats del Tercer Sector a apostar per la comunicació social i la sobirania tecnològica. Així, el mes de setembre oferirem càpsules formatives en línia sobre eines de gestió de programari lliure, el gestor de continguts WordPress i la comunicació associativa.

Tindran una durada de quatre o sis hores i es desenvoluparan del 17 al 30 de setembre de 2018. Tots tres cursos estan reconeguts pel Pla de Formació de l’Associacionisme i el Voluntariat de Catalunya i s’impartiran a través de l’aula virtual d’aquest.

WordPress per a entitats i persones voluntàries

Fàcil d’instal·lar, configurar i usar, de programari lliure, gratuït i amb una gran comunitat al darrere. Així és WordPress, l’eina ideal per crear la plana web de la teva entitat.

Mitjançant aquesta formació les persones participants podran:

  • dissenyar l’estratègia web de l’entitat,
  • identificar objectius comunicatius per a la plana web,
  • conèixer funcionalitats i extensions específiques per a ‘non-profit’.

Més informació i inscripció

 

Periodisme digital: com parlar d’entitats a les xarxes socials

Com expliquem a Internet la nostra entitat? Les tècniques de periodisme digital ens poden ajudar a comunicar i difondre millor la missió, les activitats i les campanyes de la nostra entitat, donant-nos més visibilitat i reconeixement.

Mitjançant aquesta formació les persones participants podran:

  • adaptar el contingut publicat a les xarxes a les característiques particulars d’aquestes
  • adequar aquest específicament per tal d’assolir els objectius de la comunicació: arribar a les destinatàries.

Més informació i inscripció

 

Eines de gestió i programari lliure

Per què paguem per llicències de programari quan tenim opcions lliures, obertes i gratuïtes al nostre abast? Aquest curs presenta l’abecedari del programari lliure per a entitats!

Mitjançant aquesta formació les persones participants coneixeran:

  • les diferents llicències privatives i lliures de programari i de continguts;
  • les alternatives lliures i obertes de programari pel dia a dia de les entitats, i
  • estratègies de canvi a programari lliure.

Més informació i inscripció

 

Entitat o associació:
Colectic SCCL
Telèfon:
934 425 867
Llegir més

Formació per defensores de drets humans 28 i el 29 de setembre

Descripció anunci:

Des de l’Escola de Defensores de Drets Humans, de l’Ajuntament de Barcelona, donem suport a la tasca de les entitats de la ciutat que lluiten per la defensa dels drets humans i contra les diferents formes de discriminació.

Un dels nostres objectius és enfortir una “Xarxa de persones i entitats defensores de drets humans”. Empoderar i capacitar les organitzacions de la societat civil de Barcelona per esdevenir defensores de drets humans a la ciutat, amb els coneixements i els instruments adequats, és l’objectiu de l’activitat. Per fer efectiva aquesta xarxa com a espai de reflexió i de vigilància dels drets humans a la ciutat, cal ampliar la formació a aquelles persones i entitats de la ciutat considerades defensores de drets humans.

Per aquesta raó proposem una formació per a persones i entitats defensores de drets humans que es durà a terme durant el cap de setmana del 28 i el 29 de setembre. La formació serà impartida per algunes de les organitzacions més especialitzades en la temàtica: Front Line Defenders, Protection International, Civil Rights Defenders i Amnistia Internacional, i la investigadora Ana Sánchez.

Aquesta activitat s’inclou dins d’un cicle d’activitats realitzades dins l’espai de l’antiga presó Model i es tracta d’una formació gratuïta.

Us adjuntem el programa  i us animem a que alguna persona de la vostra entitat hi participi (places limitades) enviant una sol·licitud abans del 21 de setembre. La formació es planteja per a persones o entitats que tinguin un coneixement previ de drets humans o que en el seu dia a dia treballin per a la seva defensa.

Programa formació defensores drets humans

 

Entitat o associació:
Escola de Defensores de Drets Humans
Telèfon:
934 022 7581
Llegir més

Voluntariat de professorat al Poble Sec

Descripció anunci:

El Pla d’Acollida Poble-Sec per a Tothom cerca:

  • Professors/es voluntaris/es per impartir classes de CASTELLÀ a adults (Nivell A1-A2) al Casal Concòrdia de Poble-Sec, durant tres dies a la setmana (matins o tardes) des de l’octubre fins al desembre.

  • Professores voluntàries per impartir classes de CASTELLÀ a dones nouvingudes (Nivell A1-A2) al Casal Concòrdia de Poble-Sec, els dimarts i dijous de 10:30 a 12h, des de l’octubre fins al desembre.

  • Professores voluntàries per impartir classes d’ANGLÈS a persones nouvingudes o amb dificultats d’inserció laboral al Casal Concòrdia de Poble-Sec, dimarts o dijous, preferiblement a la tarda, des de l’octubre fins al desembre.

  • Professores voluntàries per impartir classes d’INFORMÀTICA a persones nouvingudes o amb dificultats d’inserció laboral al Casal Concòrdia de Poble-Sec, un dia a la setmana a convenir, preferiblement a la tarda, des de l’octubre fins al desembre.

Si us interessa col·laborar en alguna de les crides o en voleu més informació, escriviu-nos a voluntariat@ub.edu indicant NOM, COGNOMS, TELÈFON i a quin voluntariat us referiu.

 

Entitat o associació:
Pla d’Acollida Poble-Sec per a Tothom
Telèfon:
933 299 952
Llegir més