Skip to Content

Taulell d'Anuncis i Recursos

Introduexi la paraula o text per cercar dins l'apartat Taulell d'Anuncis i Recursos

Taulell d'Anuncis i Recursos

El Taulell d’Anuncis i Recursos pretén ser una eina més per facilitar la feina de les associacions. Podreu trobar ofertes de feina, crides de voluntariat, o bé, recursos variats i apropiats per a diferents moments i situacions que poden ajudar en la tasca diària de les entitats.

Us recordem que el taulell va dirigit a joves, grups i associacions sense afany de lucre, i, per tant, no hi trobareu anuncis amb continguts comercials. Malgrat tot, us suggerim que doneu un cop d’ull a l’apartat de normes de publicació abans d’enviar-nos el vostre anunci.

icona-varis

Ofertes laborals

icona-voluntariat

Es busca voluntariat

icona-compartir-local

Compartir local

icona-formacions

Formacions

icona-altres

Més recursos

Oferta Formativa de TorreJussana!

Descripció anunci:

Un cop acabat l’estiu tornem a obrir les aules de formació per associacions de Torre Jussana. Entre els mesos de setembre i desembre oferim a les entitats una quinzena de propostes formatives gratuïtes i especialitzades. Formacions pensades per ajudar a les juntes directives, persones associades i equips tècnics a millorar els quatre àmbits clau per al bon funcionament d’una associació (la intenció, la participació, l’acció i la gestió).

Els cursos, tallers i xerrades que proposem permeten realitzar itineraris temàtics sobre qüestions importants d’aquests quatre àmbits com l’estratègia i l’acció, la gestió jurídica, fiscal i econòmica, o qüestions relacionades amb la participació i la comunicació.

En aquest nou trimestre formatiu també continuarem apostant per acostar la formació de Torre Jussana als diferents barris i districtes. Per aquest motiu, algunes de les formacions programades es realitzaran en diferents espais associatius de la ciutat.

Consulteu tots els cursos i accediu al formulari d’inscripció per a cadascun

Les principals novetats

En aquest nou trimestre presentem algunes novetats formatives. Són les següents:

  • Taller Juntes efectives: eines i estratègies per una bona governança. En aquesta formació s’exposarà com millorar l’eficàcia dels òrgans de govern de les entitats sense ànim de lucre per tal d’ajudar-los a complir amb les seves funcions. Les persones participants podran realitzar el diagnòstic de la governança de la seva entitat i rebran indicacions personalitzades d’accions per millorar-la.
  • Xerrada La gestió del canvi: somni i transformació a les associacions. Xavier Aragay, expert en lideratge i canvi, analitzarà els reptes de les organitzacions a l’hora de replantejar-se i transformar-se internament, un enfoc necessari per poder dur a terme les transformacions externes per les quals es treballa.

Acostem la formació a les associacions

Durant aquest trimestre també reforçarem l’aposta del centre per acostar l’oferta formativa de TJ als diferents barris i districtes, realitzant formacions en diferents espais associatius de la ciutat. Com sempre, els cursos i tallers que es realitzin fora de TJ també estaran oberts a totes les entitats barcelonines.

Aquesta tardor serem a l’Ateneu Popular de les Corts, on realitzarem el curs Participació I: Com aconseguir la participació de les persones associades?. Al barri de la Barceloneta s’hi farà el curs Quines responsabilitat tenim com a membres de la Junta directiva?. L’Ateneu la Bòbila de Porta, acollirà la formació Comunicació I: la comunicació d’una associació. El curs “Les memòries: eines bàsiques per a la comunicació i la transparència es durà a terme a l’espai cedit per La fede.cat, al barri del Raval.  I el taller de La llei de protecció de dades: tot el que cal saber i requisits a compliraquest trimestre el realitzarem a Sant Antoni, a l’Espai Calabria 66.

D’altra banda, també recordem que oferim formació a mida per federacions, coordinadores i taules sectorials que vulguin oferir formacions concretes per a les seves entitats. Per sol·licitar el servei només cal que contacteu amb l’Àrea de Formació del centre (932 564 118, tjformacio@bcn.cat). 

 Altres cursos destacats

Aquesta tardor recuperem formacions estratègiques per millorar el funcionament associatiu. Pel que fa a l’àmbit econòmic i fiscal oferim el curs Les obligacions fiscals de les associacions que permetrà a les persones participants conèixer els impostos que han de gestionar i com fer-ho. També en aquest àmbit proposem un curs bàsic i un altre d’avançat sobre comptabilitat (Comptabilitat I i Comptabilitat II), dos cursos que ofereixen solucions adaptades a les necessitats de cada associació per dur al dia la tresoreria de l’entitat.

Definir de manera adequada les accions a realitzar en un futur es bàsic per garantir un bon funcionament associatiu. En aquesta línia, proposem el curs “Com elaborar el pla estratègic de l’associació?”, una formació de 18 hores en total, 4 de les quals es dedicaran al treball autònom a l’espai virtual, per tal de fomentar un bon inici en la definició de les línies estratègiques de les associacions participants.

I també recuperem una proposta formativa que ja hem realitzat anteriorment amb molt bona acollida: L’art de dinamitzar reunions per tal que siguin efectives, una formació que permet descobrir com preparar i enfocar una reunió per tal que sigui positiva.

En què us podem ajudar des de TJ?

Si teniu qualsevol dubte, demanda o voleu que assessorem la formació de la vostra associació, poseu-vos en contacte amb Torre Jussana a través del tel. 932 564 118 o per correu electrònic a tjformacio@bcn.cat.

També us recordem que teniu a la vostra disposició el servei d’assessoraments i acompanyaments per tal de complementar les formacions que realitzeu. Només cal que demaneu l’assessorament que us interessi a tjussana@bcn.cat o per telèfon (932 564 118).

Entitat o associació:
Torre Jussana
Telèfon:
932 564 118
Llegir més

Curs: Refugi en l’àmbit local

Descripció anunci:

Amb l’objectiu d’acostar la realitat de la protecció internacional al i les professionals municipals des d’un enfocament molt pràctic, aquest curs proporciona les eines per enfortir les capacitats tècniques necessàries per:

  • Identificar potencials sol·licitants de protecció internacional entre la població nouvinguda.
  • Conèixer les diferents polítiques públiques entorn la protecció internacional i enfortir les de l’àmbit municipal
  • Conèixer els recursos i programes d’atenció integral i especialitzada al col·lectiu de persones refugiades
  • Distingir la documentació acreditativa de les persones refugiades
  • Estar al corrent dels drets que emparen a les persones sol·licitants i refugiades a casa nostra

Duració del curs: del 18 de setembre fins al 24 de setembre del 2017

Hores lectives: 15h lectives

Públic destinatari:

Professionals de l’administració local i grups claus del municipi en matèria d’acollida i inclusió de persones refugiades (sector educatiu, sanitari, atenció a la ciutadania, serveis socials, policia municipal).

Preu: 45€ 
Idioma amb què s’imparteix: català
Numero de places: 60

Continguts:

  • Mòdul I: Marc legal, definicions bàsiques, agents i motius de persecució.
  • Mòdul II: Drets i deures de les persones refugiades i sol·licitants de protecció internacional .
  • Mòdul III: Polítiques públiques d’acollida i inclusió social en el marc estatal
  • Mòdul IV: El rol de les administracions autonòmiques i locals en l’acollida i la inclusió.

Consulta el programa complet

Entitat o associació:
Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat
Telèfon:
93 301 25 39
Llegir més

Arquitectura, cooperació, dret a l’habitatge i dret a la ciutat

Descripció anunci:

Arquitectura Sense Fronteres és una associació de cooperació per al desenvolupament multidisciplinari formada per professionals, docents i estudiants que treballen per al canvi social i l’apoderament de les poblacions des de l’arquitectura i des del respecte dels elements culturals i tècnics propis dels emplaçaments en els quals es treballa. 

Aquest curs de formació pretén introduir els coneixements bàsics lligats a un projecte de cooperació de caràcter constructiu. El curs aborda una àmplia introducció al fenomen de la cooperació. S’introdueixen els elements necessaris per a la formulació teòrica i pràctica d’un projecte de cooperació (cicle del projecte, enfocament de marc lògic) i es toquen les especificitats pròpies de l’àmbit de la construcció i l’arquitectura en cooperació (enfocaments teòrics, tècniques constructives, tecnologia apropiada) a través de l’anàlisi de diferents casos pràctics. Paral·lelament es realitza una aproximació a les lluites socials que existeixen per garantir el dret a l’habitatge i a la ciutat i a com recolzar-les mitjançant projectes de cooperació local.

Període d’inscripció: Del 20 fins al 29 de setembre de 2017

Preus:

Socis/voluntaris de ASF: 50 €
No socis: 80 €
Aturats: 50 €

Inici del curs: 2 de octubre
Final del curs: 29 de desembre

Inscripcions: Enviar un e-mail reservant plaça a l’adreça formacion@asfes.org des de el 20 fins al 29 de setembre 2017. Una vegada reservada la plaça s’enviarà la documentació per poder formalitzar la matrícula i realitzar el pagament del curs.

El curs s’inicia el dia 2 de octubre. Com les inscripcions finalitzen el dia 29 de setembre, entre el 30 i el 2 s’activarà la plataforma per anar provant les diferents seccions a través de presentacions dels i les participants.

La durada total benvolguda del curs és de 60 hores. I es preveu una dedicació aproximada de 5 hores setmanals per al seu correcte seguiment

Per a més informació i inscripcions formacion@asfes.org

Consulta el programa complet

Entitat o associació:
Arquitectura Sense Fronteres
Telèfon:
93 176 27 26
Llegir més

L’Enfocament de Gènere i Basat en Drets Humans als projectes de cooperació. Aplicació pràctica

Descripció anunci:

Capacitacions semi presencials per la utilització i el desplegament de l’EGiBDH en les intervencions de cooperació a nivell estratègic i operatiu.

La gradual transició des del model tradicional cap a l’Enfocament de Gènere i Basat en els Drets Humans que s’està produint en el sistema de cooperació per al desenvolupament no és fruit d’una moda passatgera.

Aquest nou model ha demostrat avantatges objectius en la consecució d’un desenvolupament humà sostenible a tot el món. Avantatges que expliquen la progressiva incorporació de l’Enfocament per part de la majoria d’actors de cooperació internacional però també planteja grans reptes.

El desenvolupament del EGiBDH ha estat considerable en els últims anys, tant en un plànol teòric com a pràctic. No obstant això, els valors del model tradicional de cooperació encara persisteixen en la pràctica d’algunes organitzacions i en les seves intervencions.

Perquè el EGiBDH sigui una realitat és també imprescindible que s’apliqui de forma transversal en el conjunt de les polítiques públiques. Desgraciadament, l’elaboració de polítiques i de pressupostos seguint criteris de gènere i drets humans és encara una assignatura pendent.

En les capacitacions s’aportaran els coneixements teòrics i recursos pràctics per a l’aplicació de l’Enfocament en totes les fases del projecte. Mitjançant dinàmiques participatives, el curs pretén, a més, construir de forma conjunta noves eines i metodologies per fer un pas més en la pràctica del EGiBDH tant a nivell estratègic com operatiu, posant especial atenció al seguiment i avaluació de les intervencions

Destinataris:

  • Membres d’entitats (ONGD, associacions, fundacions, etc.) que treballan en cooperació per al desenvolupament a municipis de la província de Barcelona.

  • Personal municipal de les àrees de cooperació i d’altres relacionades amb drets humans (igualtat, ciutadania, participació, diversitat, immigració, etc.) dels municipis de la provincia de Barcelona.

Es realitzaran dues capacitacions:

1. Barcelona

Formació virtual | 2 d’octubre – 9 de novembre

Formació presencial | 19 i 26 d’octubre i 3 i 9 de novembre

2. Sant Boi i Espluges de Llobregat

Formació virtual | 2 d’octubre – 9 de novembre

Formació presencial | 18 i 25 d’octubre i 2 i 8 de novembre

Més info

Entitat o associació:
Institut de Drets Humans de Catalunya
Telèfon:
93 119 03 72
Llegir més

Coordinador/a de l’equipament – Aula Ambiental Bosc Turull

Descripció anunci:

La Societat Catalana d’Educació Ambiental (SCEA) obre convocatòria per la selecció d’una persona responsable de la coordinació i gestió de l’Aula Ambiental Bosc Turull, equipament municipal centrat en la millora de la biodiversitat urbana i en la promoció de pràctiques comunitàries de sostenibilitat, reforçant i potenciant l’encreuament entre l’eix social i l’ambiental.

Funcions:

  • Dinamització i gestió de l’Aula Ambiental Bosc Turull i del seu projecte educatiu.
  • Atenció i informació al públic.
  • Elaboració del programa d’activitats.
  • Dinamització comunitària i coordinació dels col·lectius amb projecte permanent a l’equipament.
  • Suport i assessorament pedagògic als centres educatius participants.
  • Inscripció, preparació i suport en el desenvolupament de les activitats.
  • Comunicació i difusió (newsletter, gestió xarxes socials, creació notes de premsa, relació amb mitjans de comunicació)
  • Reunions de coordinació amb l’equip de treball, la Xarxa d’Equipaments Municipals i l’Administració.
  • Seguiment comptable i administratiu del projecte.
  • Elaboració de memòries tècniques, justificacions comptables i indicadors.
  • Resolució de possibles incidències.
  • Preparació, redacció i presentació de projectes relacionats amb la sostenibilitat urbana i els projectes comunitaris socioambientals.
  • Participació en el desenvolupament de les línies de treball de la SCEA.

Requisits indispensables:

  • Titulació: Llicenciatura universitària o Grau equivalent preferentment en Ciències Ambientals o
    Biologia, o bé llicenciatura/grau en ciències socials, pedagogia o ciències de l’educació amb
    experiència i coneixements acreditables en medi ambient urbà.
  • Formació addicional: en l’àmbit de l’educació ambiental, la participació ciutadana i el treball
    comunitari. Coneixements avançats d’ofimàtica i comunicació (paquet office, gestors de continguts
    web, Internet i xarxes socials).
  • Experiència: Imprescindible dos anys d’experiència contrastable en:
    • gestió i dinamització d’equipaments
    • creació de recursos didàctics i programes pedagògics
    • programació, planificació i coordinació d’activitats
    • treball comunitari i desenvolupament d’iniciatives socioambientals
    • redacció de memòries, informes, pressupostos i justificacions
  • Competències: Capacitat organitzativa, de gestió i coordinació. Iniciativa, creativitat i autonomia. Persona polivalent i proactiva. Bones habilitats comunicatives i de mediació/resolució de conflictes,
    capacitat de presa de decisions i de treball en equip.
  • Idiomes: Domini acreditat del català i el castellà tant parlat com escrit.

Es valorarà:

  • Ser soci/a de la SCEA
  • Experiència i coneixement en el tercer sector social, ambiental i de l’economia social i solidària.
  • Coneixement i participació en projectes associatius i comunitaris relacionats amb la sostenibilitat.
  • Coneixement del territori i dels col·lectius del barri (Vallcarca)/districte (Gràcia)
  • Coneixements sobre temàtiques relacionades amb la sostenibilitat a la ciutat, especialment sobre biodiversitat urbana.
  • Experiència en assessorament pedagògic i formatiu a professorat
  • Altres idiomes
  • Flexibilitat i bon tracte

Condicions Laborals:

  • Ubicació del lloc de treball: Barcelona.
  • Jornada: 31h setmanals (fonamentalment matins, dimecres tarda i dissabtes/diumenges matí cada 15 dies).
  • Tipus de contracte: Substitució malaltia i baixa per maternitat (nòmina)
  • Conveni: Oficines i despatxos.
  • Sou: 16.023,92€ anuals (1335,33€ bruts mensuals)
  • Incorporació: Immediata
  • Duració: Aproximadament fins al març del 2018. Període de prova.

Les persones interessades podran fer arribar el seu CV i carta de motivació a scea@scea.cat fins el dia 15 de setembre de 2017. És necessari acreditar els mèrits i requisits indispensables a la carta de motivació. Especificar a l’assumpte del correu l’oferta a la qual s’opta: “CoordinacioEquipamentAABT..”

 

Entitat o associació:
Societat Catalana d’Educació Ambiental
Telèfon:
93 213 39 45
Email:
scea@scea.cat
Llegir més

Coordinador/a del programa educatiu – SCEA

Descripció anunci:

La Societat Catalana d’Educació Ambiental obre convocatòria per a la selecció d’una persona responsable de la coordinació, disseny i gestió de la 7a edició d’un programa educatiu dirigit a professorat d’una vuitantena d’escoles i instituts de la ciutat de Barcelona.

Funcions:

  • Disseny, execució i avaluació del programa.
  • Seguiment i assessorament pedagògic al professorat dels centres educatius participants.
  • Preparació i desenvolupament de les sessions de formació dirigides al professorat.
  • Creació i millora dels materials educatius.
  • Coordinació del tractament de dades.
  • Coordinació de la producció d’actes i creació de materials.
  • Coordinació de l’entrega i rebuda de materials a cadascun dels centres.
  • Recollida de dades, inscripció a les formacions i trobades i retorn d’informació.
  • Resolució de possibles incidències.
  • Reunions de coordinació amb l’equip tècnic.
  • Reunions amb l’Administració.
  • Seguiment comptable i administratiu del projecte.
  • Elaboració de memòries tècnica justificativa i comptable.
  • Col·laborar en la preparació, redacció i presentació de projectes relacionats amb l’educació ambiental.
  • Participar en el desenvolupament de les línies de treball de la SCEA.
  • Requisits indispensables:
  • Titulació: Llicenciatura universitària o Grau equivalent preferentment en Ciències Ambientals, Biologia o Pedagogia.
  • Formació addicional: es valorarà formació addicional en l’àmbit de l’educació ambiental, la pedagogia i la didàctica de les ciències. Coneixements avançat d’ofimàtica i comunicació (paquet office, Internet i xarxes socials).
  • Experiència: Imprescindible dos anys d’experiència contrastable en:
    • coordinació i direcció de projectes en l’àmbit educatiu.
    • disseny de recursos didàctics i programes pedagògics.
    • assessorament pedagògic i formatiu a professorat.
    • redacció de memòries, informes i pressupostos.
  • Competències: Capacitat de coordinar i planificar l’actuació de l’equip de treball. Iniciativa, creativitat i autonomia. Persona polivalent i proactiva. Bones habilitats comunicatives i de resolució de conflictes, capacitat de presa de decisions i de treball en equip.
  • Idiomes: Imprescindible acreditar nivell alt de català i castellà tant parlat com escrit.

Es valorarà:

  • Ser soci/a de la SCEA.
  • Coneixement del món educatiu i experiència en educació formal.
  • Experiència en el món associatiu i en economia social i solidària.
  • Coneixement en l’àmbit de la prevenció i gestió de residus.
  • Altres idiomes.
  • Flexibilitat i bon tracte.

Condicions Laborals:

  • Ubicació del lloc de treball: Barcelona.
  • Jornada: mitja jornada (20 h setmanals).
  • Tipus de contracte: Obra i servei (nòmina).
  • Conveni: Oficines i despatxos.
  • Sou: 10.338,01€ anuals (861,50€ bruts mensuals)
  • Incorporació: Immediata
  • Duració: 7a edició programa educatiu (curs escolar: fins el 30 de juny de 2018). Període de prova de 3 mesos. Possibilitat de pròrroga.

Les persones interessades podran fer arribar el seu CV i carta de motivació a scea@scea.cat fins el dia 15 de setembre de 2017. És necessari acreditar els mèrits i requisits indispensables a la carta de motivació. Especificar a l’assumpte del correu l’oferta a la qual s’opta: “CoordinacioProgramaEducatiu.”

Entitat o associació:
Societat Catalana d’Educació Ambiental
Telèfon:
93 213 39 45
Email:
scea@scea.cat
Llegir més