Skip to Content

“Treball digital juvenil – passat, present, futur” – Formació a Macedònia
Organitza:
EUROPEAN CULTURAL EPICENTER Bitola (Others)
Lloc:
Bitola,  Macedònia
Dates:
8-16 de maig de 2019
Tema:
Competències digitals
Data límit d'inscripció:
01.03.2019
Contacte:
head.ece.macedonia@gmail.com
Descripció:

Aquest projecte té com a objectiu sensibilitzar sobre les competències digitals dels especialistes en treballs de joves i dotar-los dels coneixements necessaris per crear models d’aprenentatge a distància adequats per a grups objectiu.

Els joves d’Europa gasten una quantitat creixent de temps que consumeixen mitjans digitals (fluxos de vídeo, missatges, blocs o mitjans socials). Tanmateix, hi ha una evident manca de competències dels joves per utilitzar moltes plataformes en línia per a l’aprenentatge i no només per al lleure i l’entreteniment. Aquestes eines poden proporcionar un lloc perquè els joves aprenguin, comparteixin les seves experiències, intercanvien les seves opinions, es diverteixin amb els seus amics i participin activament en la societat.

Aquest projecte té com a objectiu sensibilitzar sobre les competències digitals dels especialistes en treballs de joves i dotar-los dels coneixements necessaris per crear models d’aprenentatge a distància adequats per a grups objectiu.

Objectius específics:

  • Crear mecanismes per al desenvolupament de les competències digitals dels especialistes en treballs juvenils;
  • Obtenir noves competències relacionades amb el desenvolupament i implementació d’activitats educatives no formals des de diferents perspectives en línia i fora de línia;
  • Facilitar l’aprenentatge i la comprensió sobre com utilitzar plataformes d’aprenentatge en línia com Moodle, Coursera, Zoom, EdX, etc., per al desenvolupament i implementació d’activitats de formació no formal i recentment creades;
  • Desenvolupar i provar seminaris sobre diversos temes i qüestions importants per als joves en les comunitats d’organitzacions participants;
  • Comprendre el valor i els potencials de l’aprenentatge en línia per fer que les seves activitats actuals i futures siguin més atractives i accessibles per als joves locals;
  • Proporcionar oportunitats de networking i facilitar l’intercanvi entre les organitzacions participants i els seus membres per tal de crear vincles sostenibles en l’àmbit de les competències digitals;
  • Crear un compendi sobre el desenvolupament i la implementació d’activitats d’aprenentatge en línia.

L’educació a distància a tot el món ja ha demostrat que es pot augmentar l’accés i reduir els costos. Tanmateix, molts països d’aprenentatge a distància i en línia encara es consideren una opció de segona oportunitat. Per tant, les organitzacions juvenils hauran d’establir mecanismes d’assegurament de la qualitat exactes per tal de crear contingut ajustat a les plataformes d’aprenentatge en línia i identificar necessitats i objectius d’aprenentatge dels seus assistents. L’impacte per als aprenents és que tindran moltes opcions més per determinar quins cursos cal seguir i amb quina organització. Les organitzacions que ofereixen activitats educatives practiquen l’enfocament formal i no formal. Això provocarà un major nivell de cooperació interinstitucional en el desenvolupament i implementació de diversos programes educatius en els pròxims dies