Skip to Content

Mindset per a treballadors juvenils en el suport a l’aprenentatge a través de les mobilitats juvenils
Organitza:
National Agency Erasmus+ Youth, The Netherlands
Lloc:
De Glind, Països Baixos
Dates:
13-19 de maig de 2018
Tema:
aprenentatge juvenil
Data límit d'inscripció:
30.03.2018
Contacte:
m.kortenbosch@nji.nl
Descripció:

Aquest curs de formació de cinc dies proporciona un entorn d’aprenentatge per als treballadors de la joventut per reflexionar sobre la seva mentalitat amb un enfocament específic per ser un alumne i donar suport a l’aprenentatge de joves en el treball juvenil i especialment en les mobilitats juvenils.

Si això us interessa, l’Agència Nacional dels Països Baixos us convida a presentar una sol·licitud per venir als Països Baixos. Juntament amb altres participants de tota Europa, tindreu l’oportunitat de reflexionar sobre la vostra mentalitat: reflectir, intercanviar, desafiar …

El curs de formació farà vincles amb el Model de competències dels treballadors de la joventut de l’ETS per treballar a nivell internacional i se centrarà en abordar les preguntes:

Quins són els elements de la “mentalitat d’un treballador juvenil” (en les mobilitats juvenils) per tal de:
… ser un exemple de bon aprenent
… fa que l’aprenentatge sigui una prioritat
… crea un bon entorn d’aprenentatge
… equilibrar les necessitats d’aprenentatge grupals i individuals
… suport als processos de reflexió dels joves
… feu preguntes “bones” per sensibilitzar els participants sobre les seves competències “amagades”
… ajudar els joves a empoderar-se i expressar el seu propi aprenentatge amb sentit
… i es generen moltes més preguntes quan treballeu amb joves en mobilitat.

Volen oferir l’oportunitat de mirar enrere, reflectir i experimentar els nostres pensaments. Mindsets, entenen de manera clàssica etimològicament com “hàbits de la ment formats per l’experiència prèvia”: veure si encaminaran la xerrada i què caminar, parlar sobre quines àrees necessiten reflexió, discussió i intercanvi.

L’objectiu general d’aquest curs de formació és reflexionar sobre la mentalitat dels treballadors juvenils i intercanviar, discutir i desafiar els treballadors joves sobre les competències que necessiten per donar suport al desenvolupament dels joves en la mobilitat juvenil i, a més, Això es basarà en l’obtenció d’experiències reeixides de mobilitat juvenil i conduirà a discutir mesures per a un canvi sistemàtic en l’educació i la formació dels joves treballadors, per estar millor preparats.

Els objectius detallats són:
• Descobrir i discutir les pràctiques i l’impacte de les experiències d’aprenentatge amb èxit i
processos d’aprenentatge suportats / facilitats en mobilitats juvenils,
• Discutir sobre els aspectes que suporta l’aprenentatge en mobilitat (entorn d’aprenentatge, procés, etc.) i què
és la mentalitat dels treballadors de la joventut relacionats amb ella,
• debatre sobre com capacitar i habilitar el desenvolupament de competències dels joves a
formes adequades (amb un enfocament específic en la seva utilització en la vida quotidiana i del jove)
• donar suport a expressions significatives de competència adquirida a través de les mobilitats juvenils,
• Centrar-se en el treballador juvenil com a alumne i desenvolupar competències dels joves treballadors a través del “Model de competència juvenil per treballar a nivell internacional”

El curs de formació és fruit d’un projecte a llarg termini Time to Show off de les Agències Nacionals dels Països Baixos, Hongria, Eslovàquia i SALTO Training and Cooperation. Aquest projecte estava format per 3 parts; La primera part va reunir joves experimentats amb el suport als joves treballadors i reflexionar sobre el que va fer l’èxit de les seves mobilitats internacionals; la segona part va ser la formació sobre la mentalitat dels treballadors de la joventut i la tercera va ser una reunió d’experts internacionals amb proveïdors de formació i formació de treballadors juvenils en què es van discutir els efectes i canvis necessaris en l’educació laboral juvenil per desenvolupar la mentalitat en l’aprenentatge dels estats d’ànim.