Skip to Content

cercador d'opcions de mobilitat

Introduexi la paraula o text per cercar dins l'apartat d'Opcions de mobilitat

Opcions de mobilitat

Viatjar és una bona forma per conèixer altres realitats i maneres d’entendre el món. Però, a banda del que ens ofereixen les agències de viatge, hi ha moltes altres formes de viatjar que possiblement són més enriquidores i més útils per a la nostra formació.

En aquest apartat us oferim les definicions d’aquestes propostes alternatives i el contacte amb entitats que organitzen aquest tipus d’activitats. Intercanvis, camps de treball, formacions sobre participació juvenil, brigades, estades solidàries o voluntariats europeus són algunes de les activitats que teniu al vostre abast. 

Organitza:
Erasmus+ Jeugd
Lloc:
De Glind, Països Baixos
Dates:
Del 26 de febrer al 1 de març de 2019
Tema:
formació en la reflexió
Data límit d'inscripció:
10.12.2018
Contacte:
erasmusplus@nji.nl
Descripció:

Aquesta formació té la intenció d’ampliar els conjunts d’eines dels entrenadors amb enfocaments reflexius i dotar-los de les habilitats per planificar i implementar la reflexió com a part dels processos d’aprenentatge.

Aquest taller d’habilitats per a entrenadors té la intenció d’ampliar els conjunts d’eines dels entrenadors amb enfocaments reflexius i dotar-los de les habilitats per planificar i implementar la reflexió com a part dels processos d’aprenentatge.

Se centrarà en:

– Habilitats pràctiques per ajudar els participants a valorar i utilitzar la reflexió com a part essencial de l’aprenentatge;

– Coneixement i consciència del disseny i lliurament de sessions de reflexió efectives, adaptades a diferents entorns d’aprenentatge i enfocaments educatius;

– Donar suport als estudiants en l’espai reflexiu i la pràctica en el context de l’Estratègia Europea de Formació (ETS) – en el camp de la joventut.

Els participants obtindran la possibilitat de:

– Exploreu l’àrea de competències de “Aprendre a aprendre” al Model de competències ETS per a formadors i la seva interconnexió amb altres àrees de competència;

– Compartir experiències i mètodes creatius de processos de reflexió individuals i col·lectius durant els cursos de formació i activitats d’aprenentatge relacionades;

– Vincular aquesta experiència reflexiva a les pràctiques de formació dels participants;

– Experimenta una varietat de grups de reflexió i reflexió individuals;

– Auto-reflexió: l’entrenador com a alumne (individual i dins de l’equip).

Els tallers s’ofereixen dues vegades l’any com a part d’una cooperació estratègica a llarg termini entre NA i SALTO T & C RC, que coordina les ofertes europees de formació per a formadors. És compatible amb formadors avançats que exploren una determinada àrea del treball d’entrenament i les competències relacionades amb el Model de competències ETS per a formadors. 

Els tallers estan dirigits als formadors que ja tenen una experiència a llarg termini formació en el camp de la joventut. No volen establir un mínim estricte d’anys d’experiència o de formació, sinó centrar-se en la necessitat que els sol·licitants tinguin la capacitat de reflexionar sobre la seva pràctica com a formadors, que generalment requereixen diversos anys de pràctica habitual. L’activitat formativa és per als formadors que desitgen desenvolupar la seva competència en relació amb àrees / habilitats particulars i transferir l’aprenentatge a la pràctica laboral dels joves.

Organitza:
Leargas (National Agency)
Lloc:
Dublin, Irlanda
Dates:
29 Gener - 1 Febrer 2019
Tema:
Enviament i acollida de persones voluntàries
Data límit d'inscripció:
14.12.2018
Contacte:
nocallaghan@leargas.ie
Descripció:

Aquesta formació pretén donar suport a associacions que acullen i envien voluntaris a través de l’European Solidarity Corp per explorar els resultats d’experiències i aprenentatge del voluntari.

La formació explorarà el concepte d’aprenentatge transformador i com el voluntariat pot:

  • Transformar les persones participants fent-se més coneixedores d’elles mateixes
  • Canviar els seus sistemes de creences
  • Influir en les seves opcions de conducta / estil de vida.

També s’explorarà com aquestes connexions poden tenir un impacte global en l’organització així com en la comunitat d’allotjament i d’enviament. Aquesta formació analitzarà aquests temes i identificarà com podem incorporar l’aprenentatge transformador a la nostra pròpia pràctica.

Els objectius generals d’aquesta formació són: construir una millor comprensió de l’aprenentatge transformatiu i com utilitzar aquestes habilitats quan treballa amb voluntaris en el cicle de vida del vostre projecte. Volem explorar aquests beneficis centrats en el desenvolupament personal, la salut mental i el benestar de la joventut. Aquesta formació també analitzarà les diferents eines, mètodes i estructures que podem implementar dins dels projectes de l’ESC per maximitzar el potencial d’aprenentatge transformacional

Els resultats esperats d’aprenentatge d’aquest projecte seran:

  • Reconèixer el procés d’aprenentatge transformatiu i comprendre el seu impacte en els voluntaris
  • Com aplicar l’aprenentatge transformador en el teu projecte
  • Per a la vostra organització per tenir més consciència de la seva pràctica quan es dedica i treballa amb voluntaris
  • identificar l’impacte de l’aprenentatge transformador de l’individu a la comunitat, incloent mentors d’organitzacions, supervisors, etc.
  • Aquesta formació també proporcionarà l’oportunitat de reunir possibles socis d’un projecte i compartir bones pràctiques.
Organitza:
Danish Agency for Science and Higher Education (National Agency)
Lloc:
Danhostel Ishøj Strand, Dinamarca
Dates:
19 - 24 març
Tema:
educació no formal
Data límit d'inscripció:
20.12.2018
Contacte:
lfr@ufm.dk
Descripció:

L’objectiu d’aquesta formació és millorar l’impacte de l’educació no formal (NFE), els principis i els mètodes per empoderar als joves com actors reals de la societat (des del local fins a Europa) i la construcció de ponts entre diferents mètodes educatius, enfocaments o reflexions.

  • Què és i per què aquest Curs de Formació?
  •  Estimular els participants a sentir i reflexionar sobre el poder de l’educació no formal (ENF) experimentant amb diferents tipus de mètodes educatius no formals.
  •  Analitzar el paper i la recepció d’ENF en els diferents països dins d’una Europa comuna.
  •  Descobrir i debatre l’estratègia europea de ENF
  •  Lluitar contra els enfocaments consumistes creixents cap als joves en l’àmbit de l’educació no formal.
  •  Explorar significats, rols i complementarietats de diferents enfocaments i mètodes educatius (formal, no formal, informal).
  •  Reconsiderar les pràctiques laborals juvenils diàries.
  •  Comprendre els principis de creació de programes i ENF dins de Youth in Action.

COM ES FARÀ?

Per tenir impactes reals, els participants experimenten un enfocament innovador, utilitzant una immersió completa en el cicle d’aprenentatge experiencial: fer / sentir, reflectir, transferir …

Per tenir un impacte profund, hem d’anar més enllà del funcionament clàssic dels cursos de formació. Es recomana als participants que realment construeixin el seu propi procés de formació i aprenentatge, amb el suport d’un programa pedagògic ben ajustat. Considerem que aquesta és la condició per comprendre el poder real de l’ENF.

1 / IMMERSIÓ PRE-FORMACIÓ (6 setmanes abans del Curs de Formació): els participants reben butlletins setmanals per iniciar el procés de formació abans del curs de formació residencial:

– Introduir alguns elements i conceptes clau (formal, no formal, informal …)

– Fer que els participants reflexionin sobre les seves pràctiques diàries.

– Descobriu mitjançant presentacions curtes els membres de l’equip i els participants. Creació d’un grup de Facebook com a eina addicional.

2 / EL CURS DE FORMACIÓ (4 DIES I MIG): Un flux fonamental durant la formació es basa en:

– Experimentant: diferents entorns educatius, diferents mètodes d’educació no formal (rol, joc de simulació, exercici …)

– Reflexió: sobre els mètodes i els seus impactes, sobre el poder i els límits de ENF, sobre la construcció d’un procés pedagògic …

– Transferència: a la pròpia realitat dels participants, per tal de millorar les maneres de treballar amb els joves

– Compartir: diferents percepcions, situacions actuals i experiències.

– Desenvolupament: la capacitat de construcció dels participants, incloent-los en el procés de decisió del disseny del projecte (els participants decidiran algunes sessions que consideren necessàries), sinó també en la implementació del programa (moments “Poder a la gent” ).

3 / LA CONSOLIDACIÓ DESPRÉS DE LA FORMACIÓ (8 sessions setmanals): els formadors estaran disponibles per als participants per obtenir un enfocament de suport i consulta, principalment en la implementació del seu pla d’acció.

L’equip està format per tres formadors complementaris, procedents de diferents parts d’Europa amb diferents formes de treball, experiència i experiència, però amb valors comuns a l’educació no formal.

Organitza:
Sansa Ta Association
Lloc:
Bucarest (Rumania)
Dates:
a convenir
Tema:
Infància en risc d'exclusió social
Data límit d'inscripció:
31.12.2018
Contacte:
asociatia_sansata@yahoo.com
Descripció:

L’associació està formada per joves de 13 a 30 anys. El grup té experiència en projectes juvenils.
Els altres membres, gairebé tots, són estudiants i estudiants. Van assistir a molts projectes i organitzacions durant l’educació.
Amb la missió de promoure el benestar dels nens, joves i familiars que estan en dificultats, nens de carrers, nens i joves en orfenats. Tenen un centre infantil on treballem per criar i cuidar 80 nens / adolescents.

També podeu visitar el nostre lloc,

http://www.asociatiasansata.ro/es.html

https://www.facebook.com/asociatiasansata.ro

Han creat l’Associació Sansa Ta, per a nens de famílies necessitades o centres de benestar social, i que volen canviar alguna cosa a la seva vida, però només poden fer-ho amb el suport de gent de gran cor.

El que oferiu arriba als que necessiten ajuda, en moments en què no tenen millor esperança. En aquests moments, el vostre regal es converteix en molt valuós, convertint-se en un raig d’esperança, donant als nens i les seves famílies el poder de seguir endavant amb la confiança que tindran èxit.

Donar és una experiència que canvia la vida de tots els que hi participen. Quan es dóna, la bondat de l’ànima brilla i s’escalfa com un raig de sol. Estrena una mà d’ajuda als nens en una situació difícil i es converteixen en els seus herois de rescat.

L’Associació Sansa Ta proposa:

Donar suport a nens i joves que tenen un veritable talent artístic o esportiu, una vocació per a determinats subjectes escolars o que vulguin continuar els seus estudis, però que estan exclosos de la mala situació financera que han de completar la seva formació en aquestes àrees.

L’Associació Sansa Ta és una ONG sense ànim de lucre que vol promoure els projectes socials, educatius i esportius el dret a una vida millor per a famílies amb fills en perill per tal d’evitar l’abandonament familiar, l’escolarització, la marginació i la integració. Els programes també s’ocupen d’altres categories desfavorides (nens / joves institucionalitzats i postinstitucionalitzats, persones sense llar, etc.).

 

Organitza:
YouthAim (GR)-informal youth group
Lloc:
Thessaloniki (Grècia)
Dates:
a convenir
Tema:
educació, joventut
Data límit d'inscripció:
31.12.2018
Contacte:
YouthAim.gr@gmail.com
Descripció:

YouthAim és una organització formada per joves i científics que treballen en l’àmbit de la discapacitat, el benestar social, els joves amb antecedents desfavorits i les minories.

També estàn interessats en metodologies d’educació ambiental i treball per a joves per a objectius de desenvolupament sostenible: el nostre equip inclou terapeutes ocupacionals, psicòlegs, fisioterapeutes, educadors ambientals, etc.
El seu objectiu és la cooperació, la cura del medi ambient i la seguretat social, la contribució a activitats de desenvolupament en el camp de la ciutadania activa, la caritat, la joventut, la salut, l’educació, el benestar social, la inclusió social, la prevenció del delicte.
Per aconseguir els objectius, es centren en activar diversos grups objectius, promocionar programes, campanyes, accions, organitzar conferències, seminaris, entrenaments, etc.